بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن؛

شهروند بیجاری جان باخت

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان بیجار گفت: استنشاق گاز منواکسید کربن باعث مرگ شهروندان بیجار گردید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، نریمان ورمزیا، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار با تاکید این خبر در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه شب گذشته زنی 75 ساله به علت نشست گاز منواکسید کرین در روستای «کلوچه» از توابع شهرستان بیجار جان خود را از دست داد.

ورمزیار ادامه داد: همچنین 4 نفر دیگر از اعضای این خانواده به علت استنشاق گاز منواکسید کربن مسموم شده اند که اکنون در مراکز درمانی بستری هستند.

این مقام درمانی بیان داشت: با شروع فصل سرما و استفاده مردم از گاز، خطرات ناشی از گازگرفتنی نیز در سطح استان افزایش قابل چشم گیری یافته است به طوری که شب گذشت دو مورد حادثه مربوط به گازگرفتگی در سطح شهرستان بیجار گزارش داده شده است.


بیشتر بخوانید:

کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی در هفت ماهه امسال

علائم گازگرفتگی مشابه سرماخوردگی و کرونا است


وی با اشاره به اینکه این دو حادثه یکی در شهر حسین آباد و دیگری در روستای کلوچه روی داده است، افزود: متاسفانه در روستای کلوچه بانوی 75 ساله به علت استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داد و در روستای شاه نشین منطقه اسلام آبادغرب بخش کرانی نیز 4 نفر از شهروندان از مرگ حتمی بر اثر استنشاق گاز نجات یافتند.

رییس شرکت گاز بیجار هم در این خصوص اظهار داشت: ضرورت دارد بخشداران و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان توصیه های ایمنی شرکت گاز را به صورت گسترده بین روستائیان منعکس کنند.

عباسعلی ـ استان کردستان

223244