استاندار کردستان:

میزان باسوادی در کردستان باید بالاتر از میانگین کشوری باشد

استاندار کردستان گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای بالا بردن میزان باسوادی در سطح استان انجام داده است و هدف ما این است که میانگین باسوادی در کردستان بیشتر از کشور باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان عنوان کرد: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای بالا بردن میزان باسوادی در سطح استان انجام داده است و هدف ما این است که میانگین باسوادی در کردستان بیشتر از کشور باشد.

استاندار کردستان گفت: آمارهای موجود در بحث میزان سواد در کردستان که به عنوان استانی فرهنگی در سطح کشور شناخته می شود به هیچ وجه در شان این منطقه و مردمان آن نیست، لذا به دنبال اصلاح این وضعیت هستیم.

مدیر ارشد استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از برنامه ها در بحث سوادآموزی حضور در روستاهای دورافتاده استان می باشد، روستاهایی که به خاطر شرایط خاص میزان بیسوادی در آنها بالاست.


بیشتر بخوانید:

تقویت مهارت‌های سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان

نشست تخصـصی سواد فضای مجازی ویژه طلاب اهل‌سنت کردستان برگزار می شود


مرادنیا در ادامه سخنان خود به مشکل مسکن فرهنگیان این استان اشاره کرد و بیان داشت: تمام تلاش های موجود برای از بین بردن مشکلات پیش روی تامین مسکن فرهنگیان در استان کردستان بکار برده خواهد شد.

در ادامه این نشست، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: سال ۹۶ در هیات دولت مصوب شد که املاک مازاد بر نیازهای آموزش و پرورش به تجاری تبدیل و به محلی برای تامین درآمدهای سرانه مدارس در نظر گرفته شود که تاکنون بخش زیادی از آن اجرا نشده است.

رشیدی ادامه داد: خوشبختانه از 76 مکان مورد بررسی قرار گرفته شده، 24 مورد آن اخذ شده و در حال انجام است و در حدود 80 درصد از کارهای آن انجام گرفته است لذا از اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان درخواست داریم که این فرهنگیان این خطه را در این باره حمایت نماید.

آیین مهر ـ استان کردستان

223245