کردستان

رئیس کمیته امداد امام (ره) کامیاران خبر داد:

تولید جلبک خوراکی  «اسپیرولینا» به همت مددجویان شهرستان کامیاران

رئیس کمیته امداد امام (ره) کامیاران گفت: به همت مددجویان کمیته امداد امام (ره) کامیاران برای اولین بار جلبک خوراکی و دارویی «اسپیرولینا» در این شهرستان تولید شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی بانه خبر داد:

خسارت 70 درصدی کرونا به هتل ها و مهمان‌پذیرهای شهرستان بانه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه گفت: شهرستان بانه دارای 8 هتل و 7 مهمان‌پذیر است که در 9 ماهه ابتدای سال جاری در اثر گسترش ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، متحمل زیان 70 درصدی شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: با توجه به شرایط کرونایی جامعه بیش از 40 برنامه شاخص ویژه دهه بصیرت پیش بینی کرده ایم که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.

مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه هفته گذشته در دستورالعملی اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی هرگونه تردد مسافر از مرز باشماق تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد، ولی این دستور کمتر از یک روز لغو گردید.

فرمانده پلیس راه استان کردستان در گفتگو با پرسون:

سرنشینان نوجوان خودروی پژو 405 جان باختند

فرمانده پلیس راه استان کردستان گفت: به علت واژگون شدن یک دستگاه پژو در محور قروه ـ سریش آباد دو نفر جان باختند.

با وجود مخالفت اکثر اعضای شورای شهر؛

استیضاح شهردار سنندج رای نیاورد

با وجود مخالفت اکثر اعضای شورای اسلامی شهر، استیضاح شهردار سنندج رای نیاورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با وجود اینکه بسیاری از تنگناها حوزه کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده بودند، براساس برآوردهای موجود در کردستان از نظر جوجه ریزی نسبت به سالهای گذشته کاهشی نداشته ایم، در صورتی که در اکثر استانهای کشور با کاهش جوجه ریزی مواجه بوده ایم.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد:

کندی تردد در جاده های کردستان/ تداوم بارش برف در استان

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: هم اکنون تردد در محورهای مریوان، سنندج و دهگلان، بانه، سقز، دیواندره و بیجار به علت بارش برف و برودت هوا به کندی صورت می گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار مرگ روزانه بیماران کرونایی در کردستان از 12 مورد در روز به 6 مورد رسیده است که این یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می شود.

نگاه سیاسی به حوزه بهداشت و درمان، یک نگاه مخرب است که از یک سو تلاش بسیاری از پژوهشگران را عملا زیر سئوال می برد و از سوی دیگر اینکه این نوع نگاه می تواند در کار پژوهشگران تاخیر و حتی ناامیدی ایجاد نماید.

رییس شورای شهر سنندج در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برخی از مغازه داران در سنندج هم مغازه دار و هم دستفروش هستند !

رییس شورای شهر سنندج گفت: معدودی از مغازه داران در شهر سنندج هم مغازه دار هستند و هم دست فروش که بی شک با این پدیده تخلفی محرز برابر قانون و با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.