استاندار کردستان خبر داد:

مرز «سیرانبند» بانه به صورت رسمی افتتاح می شود/ افزایش 42.2 درصدی بودجه عمرانی کردستان

استاندار کردستان گفت: بی گمان با به رسمت شناخته شدن مرز «سیرانبند» در شهرستان بانه از سوی طرف دولت اقلیم کردستان عراق می تواند شاهد تحولات اقتصادی و تجاری قابل توجهی در این منطقه باشیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان،، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی این استان اظهار کرد: بی گمان با به رسمت شناخته شدن مرز «سیرانبند» در شهرستان بانه از سوی طرف دولت اقلیم کردستان عراق می تواند شاهد تحولات اقتصادی و تجاری قابل توجهی در این منطقه باشیم.

استاندار کردستان در ادامه افزود: همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته های آینده بازارچه های مرزی «مله خورد» در شهرستان سروآباد و نیز بازارچه «خانم شیخان» در شهرستان مریوان به صورت رسمی بازگشایی می شوند که این امر می تواند تا حد قابل توجهی در بحث اشتغال زایی در منطقه نقش داشته باشد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت مرزهای و بازارچه های مذکور در شهرستان های مریوان و بانه سهم بسیار بسزایی در ایجاد شغل برای جوانان دارد و از سوی دیگر بسیاری از اقلام و کالاهای نایاب از این مبادی به صورت قانونی وارد کشور می شوند.


بیشتر بخوانید؛

بازارچه «تاناکورا» تعطیل شد

جلوگیری از واردات در گرو توسعه مرزهای شهری و بازارچه های مرزی


استاندار کردستان گفت: خوشبختانه در بودجه سال 1400 کردستان رتبه سوم را در بین دیگر استان های کشور دارد که این امر می تواند سبب جهش اقتصادی در این منطقه شود.

مدیر ارشد استان کردستان تصریح کرد: سهم سرانه کردستان از بودجه کشور در سالجاری ۳۲۰ هزار تومان بوده است که این رقم در سال آینده به ۹۶۲ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه های عمرانی در استان کردستان بیان داشت: خوشبختانه بودجه های عمرانی استان کردستان در سال 1400 به 2571 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سالجاری رشد 42.2 درصدی دارد.

عباسعلی ـ استان کردستان

226553