فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد:

افزایش حفاری های غیرمجاز در محوطه های تاریخی کردستان/29 حفار غیرمجاز دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به افزایش حفاری های غیرمجاز در محوطه های تاریخی استان کردستان نسبت به سال گذشته، گفت: امسال حفاری های زیادی در قبرستان تاریخی شهرستان سقز توسط قاچاقچیان عتیقه مشاهده شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سرهنگ رسول مرادی؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره تشکیل بیش از پانزده پرونده تخلف در حوزه حفاری های غیرمجاز در محوطه های فرهنگی این استان اظهار داشت: با تلاش یگان حفاظت میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان امسال 29 حفار متخلف دستگیر و تحویل مراجعه قضایی شده اند.

سرهنگ مرادی در ادامه سخنان خود بیان داشت: همچنین در سالجاری بیش از 162 شی تاریخی و فرهنگی که همگی بدل بودند از قاچاقچان عتقیه در استان کردستان کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: متاسفانه امسال سودجویانه در سنندج اقدام به تخریب و حفاری یکی از مناطق تاریخی این شهر نموده اند.


بیشتر بخوانید؛

کشف عتیقه‌های ۲۰۰ میلیاردی

پنج حفار غیر مجاز عتیقه در بروجرد دستگیر شدند


وی با اشاره به افزایش حفاری های غیرمجاز در محوطه های تاریخی استان کردستان نسبت به سال گذشته، گفت: امسال حفاری های زیادی در قبرستان تاریخی شهرستان سقز توسط قاچاقچیان عتیقه مشاهده شده است.

سرهنگ مرادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: متاسفانه اکثر کسانی که به دنبال اشیاء عتیقه به جایگاه های تاریخی صدمه می زنند هیچ آگاهی نسبت به کار خود ندارد و همین عامل باعث تخریب امکان تاریخی و باستانی توسط این افراد می گردد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: مردم می توانند هرگونه حفاری غیرمجاز را به شماره تلفن 09629 در میان بگذارند یا موضوع را به نیروی انتظامی و پلیس 110 گزارش دهند.

شفیعی ـ استان کردستان

226221

مطالب مرتبط