کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با گفت وگو با پرسون:

کمبود کلسیم می تواند علت‌ پوسیدگی دندان باشد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمبود کلسیم را یکی دیگر از علت‌های پوسیدگی دندان برشمرد و گفت: افرادی که از کمبود کلسیم رنج می برند در معرض پوسیدگی دندان هستند.

مسئولان وزارت بهداشت و درمان در بحث کرونای انگلیسی یا هر بیماری دیگری باید اطلاع رسانی دقیق، شفاف و هماهنگ داشته باشند تا افکار عمومی جامعه دچار چندگانگی نشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان:

سودای مذاکره با دشمن، انقلاب را نیم قرن به عقب می راند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: کسانی که همچنان به دنبال مذاکره با دشمن هستند به نوعی این انقلاب را 50 سال به عقب برده اند و دستاوردهای این انقلاب را زیر سئوال می برند.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج گفت: روز گذشته به صورت هماهنگ به همه دستفروشان پیاده راه فردوسی شهر سنندج پیامکی مبنی بر دعوت به کار در پروژه های شهرداری ارسال شد ولی هیچ پاسخ مثبتی از سوی دستفروشان این مکان دریافت نکرده ایم.

رئیس اداره بهزیستی سقز گفت: شنبه هفته جاری، یکی از همکاران ما در اداره بهزیستی متوجه نوزادی پیچیده شده در پتو در جلوی یکی از واحدهای این سازمان می شود که رها شده بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در روز های گذشته یک مورد ابتلا به کرونا در سنندج داشته ایم که فرد مبتلا به این ویروس از انگلیس برگشته بود و همین امر باعث گردید که برخی بدون هیچ گونه تحقیقی از ابتلای فرد مذکور به کرونای انگلیسی خبر دهند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه، میزان تردد در محورهای کردستان با کاهش 10 درصدی روبرو بوده است ولی با این وجود میزان جانباختگان در تصادفات جاده ای در این استان 5 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شهید سلیمانی به صفات بارز بسیاری مزین بود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به صفات بسیاری مزین بودند که این صفات، این شهید والامقام را در جایگاه ویژه ای قرار داده است.

بعد از انتشار گزارش پرسون از وضعیت اسفبار محله حاشیه ای «نایسر» سنندج در بحث اعتیاد و سایر معضلات، استاندار کردستان به مسئولان مربوطه دستور رسیدگی و سامان بخشی به این منطقه را صادر کرد.
گزارش پرسون از موج سواری فعالان فضای مجازی؛

ورود کرونای انگلیسی به کردستان/ شایعه یا واقعیت!

یکی از پزشکان کردستانی که به تازگی از انگلیس برگشته بود در تستی که از وی گرفته شد، نتیجه آزمایش PCR وی مثبت بوده ولی اینکه وی به کرونای انگلیسی مبتلا بوده است، از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده و این اخبار تنها در فضای مجازی رد وبدل می گردد.

کردستان با داشتن استعدادهای بسیاری در حوزه سینما و فیلم سازی همانند «تورج اصلانی» بی شک در آینده در سطح جهان به عنوان یکی از استانهای مستعد در دنیای سینما شناخته خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که تا پایان هفته جاری هیچ گونه بارشی در سطح استان کردستان نخواهیم داشت.

یک متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

نسخه های خودسرانه؛ عامل شیوع بیشتر کرونا/ ویروس کرونا یک قدم از محققان جلوتر است

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: هر کسی که به نوعی به فضای مجازی دسترسی دارد برای مقابله با ویروس کرونا نسخه ای تجویز می کند و این کار باعث شده است که درمان اصلی این بیماری و اپیدمی در بین این همه تجویزهای خودسرانه گم شود.

به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز رحلت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، حجت الاسلام علی جعفرنژاد؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس با حوزویان کردستان دیدار و گفتگو کرد.
ساختمان جدید فرمانداری ویژه سقز با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مدیران استانی به بهره برداری رسید.

امام جمعه شهرستان قروه با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی اهل حزب و جناح نبود، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و کارهای ایشان به نام اصل انقلاب است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد:

کاهش 4.2 درصدی نرخ زاد و ولد در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: آمارهای موجود نشان می دهد که امسال میزان ولادت در استان کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته از کاهش 4.2 درصدی برخوردار بوده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مسئله ای که بارها در اینگونه جلسات مطرح شده است، موضوع آموزش و کارآفرینی برای مستمری بگیران کمیته امداد می باشد، باید شرایط لازم برای فراگیری حرفه های مورد نیاز برای این افراد مهیا شود.