قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: مقبره‌های گنبد سبز که از نظر تاریخی و معماری یک مجموعه منحصربه‌فرد است برای برگزاری جشنواره‌های متنوع، توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم در حال بهسازی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: عملیات پلاک کوبی و هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین پرورشی موجود در قم، با هدف ارتقا وضعیت تولید محصولات دامی استان به صورت مستمر انجام می‌شود.
لزوم احداث شهرک خصوصی انرژی درقم، افزایش فضای سبز شهری به ۲۵ میلیون متر مربع، صدور ۹۱ کارت بازرگانی و لزوم حفظ باغ شهرهای قم از جمله اخبار هفته گذشته قم بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی و موثر در تامین امنیت غذایی مردم، با همکاری مطلوب کشاورزان در مزارع استان توسعه‌ می‌یابد.
در پنجاه و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم که روز دوشنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن اعلام ورود این استان به پیک پنجم کرونا، نسبت به عادی انگاری هشدار داده شد.
فرمانده یگان ‌حفاظت میراث‌فرهنگی قم با تاکید بر اینکه هر گونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیای تاریخی ممنوعه‌است ،گفت: چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در این استان ، دستگیر شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ساکنین بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بافت فرسوده سایر نقاط شهر می توانند برای نوسازی و ساخت واحدهای خود تسهیلات بانکی ویژه دریافت کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حمایت از داخلی‌سازی صنایع وارداتی که منجربه صرفه‌جویی ارزی شود و بتواند تحریم‌های خارجی را خنثی کند اولویت اصلی سرمایه‌گذاری در قم است و سال گذشته ۹۷ میلیون دلار صرفه جوی ارزی در این استان ثبت شد.
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با توجه به حجم سنگین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان و بر اساس برنامه‌ریزی‌ تدوین شده در نیمه دوم سالجاری، فعالیت واحدهای متعدد صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم آغاز خواهد شد.
آیت الله سید محمد سجادی از فقهای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خدمات صادقانه، دلسوزانه و تلاش شبانه روزی مسئولان خدوم نظام را نباید نادیده بگیریم، گفت: بنده به عنوان یک طلبه و شاگرد امام راحل از خدمات هشت ساله حسن روحانی و دولت ایشان تشکر می کنم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به جدی بودن خطر موج پنجم کرونا گفت: تعداد بستری های کرونایی قم در هفته های گذشته از ۱۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اینکه هر سال با آغاز فصل نقل‌ و انتقال مسکن، مسئله افزایش بی‌ضابطه اجاره‌بهای مسکن در صدر اخبار و رویدادهای اجتماعی و اقتصادی مطرح می‌شود، طی یادداشتی به ضرورت ساماندهی بازار اجاره مسکن و راهکارهای عملیاتی این مهم در کوتاه‌مدت پرداخت.