قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، جهت شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR به منظور بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب خبر داد.
عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشکلات درهم تنیده اطراف منطقه جمکران برای آینده شهر قم دردسرساز است، گفت: بی توجهی‌های ادواری به این منطقه و عدم توزیع مناسب سرانه‌های شهرنشینی وضعیت زندگی برای ساکنان آن را دشوار کرده است.
وزیر اطلاعات امروز پنجشنبه در جریان سفر به شهر مقدس قم با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه برنامه‌های اربعینی حرم با 18 عنوان در 6 حوزه مراسم، رسانه، فرهنگی، بین‌الملل و موکب دنبال می‌شود، گفت: تلاش ما این است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم میزبان زائران در قم و خدمت‌رسان زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از پیگیری مراحل تکمیل و تجهیز بیمارستان الهادی خبر داد و گفت: یکی از پیشنهادها درباره این بیمارستان آن است که این مرکز درمانی برای بیماران خاص و مُزمن در نظر گرفته شود.
تیمچه بزرگ قم مربوط به دوره قاجار است و در قم، داخل راسته بازار واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۹۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این تیمچه بزرگترین سقف ضربی ایران به شمار می‌آید. معماری این بنا توسط استاد حسن قمی مشهور به معمارباشی در سال ۱۲۶۱ هجری خورشیدی طراحی و اجرا شد. متولی بنا سید محمود طباطبایی از تجار قم بوده که پدر سید حسین طباطبایی قمی می‌باشد. این سازه متشکل از دو طبقه با ۱۲ غرفه و دارای ارسیهایی بوده که بیشتر آنها از بین رفته‌اند. بالای حجره‌ها در زوایا مقرنس گچی انجام گرفته است. سقف تیمچه دارای سه چشمه است که قسمت وسطی دارای دهانه و ارتفاع ۱۵ متر است. گنبد از نوع عرق چینی و پوشش زیر آن شمسه کاری با اسلوب رسمی بندی و یزدی بندی است.
اگر علاقه مند به بناهای تاریخی و هنر معماری ایرانی هستید ،از بازارچه تیمچه قم دیدن کنید.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از پیوستن سورتمه و تله‌سیژ بوستان علوی به شبکه خدمات کارت شهروندی قم‌کارت خبر داد و گفت: شهروندان ازاین‌پس می‌توانند با استفاده از قم کارت علاوه بر سایر کاربردها، از سورتمه و همچنین تله سیژ تازه تأسیس بوستان علوی نیز استفاده کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز سال تحصیلی به‌صورت مجازی، برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس استان در هر شرایطی قابل قبول نیست.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در کمیته تخصصی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی قم مقرر شد تمامی مادران باردار بالای ۱۸ سال که سه ماه اول بارداری را گذرانده‌اند بر علیه کرونا واکسینه شوند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته تلاش شده که دغدغه متولیان در حوزه املاک شهرداری افزایش یابد، اظهار داشت: در این زمینه کمیته ارتقای منابع هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت:

عملکرد نامطلوب هیئت شنای قم

مدیرکل ورزش و جوانان قم با انتقاد از عملکرد هیات شنای استان گفت: با وجود ظرفیت های بسیار زیاد قم در این رشته ورزشی متاسفانه این هیات ورزشی از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نکرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌کاهش سن دریافت واکسن به‌ ۳۷ سال دراین استان گفت: متولدان ۱۳۶۳ و قبل از آن و دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلبه‌ها می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
شرکت آب و فاضلاب قم اطلاعیه ای صادر کرد و از افت فشار و افزایش شوری آب برای اجرای عملیات نصب اتصالات جدید تصفیه خانه استان در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.
روزهای آغازین دولت‌ها، روزهای جابه‌جایی‌ها و تغییر مسئولین در بخش‌های مختلف اجرایی کشور است. امری طبیعی برای پیشبرد امور و انجام تحولات مدنظر دولت‌ها و برای رسیدن به اهداف مشخص شده در ایام انتخابات. استان قم نیز از این قاعده مستثنا نیست