آزادی ۱۳۷ زندانی قمی با کمک خیرین

مدیر ستاد دیه استان قم  با اشاره به نقش خیرین در شادی آفرینی برای خانواده‌های زندانیان بیان کرد: 137 زندانی در 10 ماهه نخست سال جاری از زندان به همت ستاد دیه آزاد شدند.
تصویر آزادی ۱۳۷ زندانی قمی با کمک خیرین

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا مرادی‌پور با اشاره به آزادی 137 زندانی در 10 ماهه نخست سال جاری توسط این ستاد، اظهار داشت: 127 زندانی مرد و 10 زندانی زن از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به همت ستاد دیه استان قم از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: در بین این زندانیان 101 زندانی به دلیل بدهکاری مالی و 24 زندانی به دلیل عدم توانایی پرداخت نفقه، هشت زندانی به دلیل عدم پرداخت مهریه، دو زندانی به دلیل مشکلات ناشی از تصادفات رانندگی و یک زندانی به دلیل حوادث کارگاهی و یک زندانی به دلیل ایراد صدمه بدنی و یا قتل شبه عمد و غیرعمد حضور داشت که با کمک خیرین و تلاش‌های ستاد دیه استان قم مراحل آزادی آن‌ها فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان قم مبلغ بدهی این زندانیان حدود 140 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: از این مبلغ با کمک خیرین حدود 54 میلیارد ریال کمک بلاعوض و حدود 14 میلیارد ریال نیز وام قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین با تلاش‌هایی که توسط مددکاران ستاد دیه استان انجام شده است بیش از 26 میلیارد ریال از شاکیان این زندانی‌ها رضایت دریافت شده است، خانواده زندانیان نیز با پرداخت حدود 16 میلیارد ریال در آزادی عزیزان خود از زندان سهیم شدند.

مرادی‌پور با اشاره به نقش خیرین در شادی آفرینی برای خانواده‌های زندانیان، اظهار کرد: بسیاری از افرادی که امروز در زندان هستند اسیر مشکلات پیش آمده از شرایط اقتصادی شده‌اند و با مبالغ بسیار کمی مجبور هستند در زندان بمانند و خیرین می‌توانند با مشارکت و کمک به ستاد دیه استان قم زمینه آزادی آن‌ها را فراهم سازند و شادی را برای خانواده آن‌ها به ارمغان آورند.

منبع:تسنیم

459049