فرودگاه بین المللی قم تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می رسد

استاندار قم گفت: مقرر شد که فرودگاه قم و مونوریل تکمیل شود و هم اکنون در سیر برنامه تأمین منابع در دولت قرار گرفته است و تلاش می‌شود فرودگاه در دوره اول این دولت به بهره برداری رسد.
تصویر فرودگاه بین المللی قم تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد تقی شاهچراغی عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در طی نه ماه اخیر که مسئولیت استانداری قم را پذیرفتیم شاهد همراهی و مشارکت خوب مدیران استانی، مسئولان کشوری و مردم قم بودیم و این همراهی‌ها روز به روز افزون‌تر می‌شود.

استاندار قم گفت: ما میراث دار مشکلاتی از گذشته بودیم که البته خدماتی در دولت‌های گذشته نیز صورت گرفته است.

شاهچراغی گفت: دولت مردمی در عرصه میدان و عمل تبلور پیدا می‌کنیم و در این مدت شاهد سفر رئیس جمهور به استان قم بودیم و از ابتدا نیز به دنبال این هدف بودیم تا با حضور در میدان بتوانیم گام‌هایی در راستای گره گشایی از مشکلات مردم برداریم.

وی عنوان داشت: تلاش شده تا ۱۴۲ مصوبه هیئت دولت در سفر به قم و دیگر مصوبات استانداری در طی این مدت به مرحله اجرا برسد و با ایجاد دبیرخانه‌ای کلیه مصوبات رصد و دنبال می‌شود.

استاندار قم ابراز داشت: مسائل اصلی استان در سفر رئیس جمهور به قم دنبال شد و تلاش می‌شود در راستای سفر دور دوم رئیس جمهور مشکلاتی که در دور اول مغفول مانده طرح و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در طی نه ماه اخیر بیش از ۱۰۰ سفر برای پیگیری مصوبات به تهران داشتیم تا مصوبات سفر اجرایی شود افزود: امروز عمده مصوبات سفر در مرحله اجرا است و کلیه اقدامات در راستای توسعه و پیشرفت استان است.

شاهچراغی عنوان داشت: ۱۴۲ مصوبه سفر رئیس جمهور به قم مورد پیگیری قرار گرفته و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۸۱ پروژه با ۴۶۰۰ نفر اشتغال آفرینی خواهیم داشت.

استاندار قم تاکید کرد: تلاش شده که از حل مشکلات کوچک مردم در محلات تا مشکلات کلان شهری در این مدت پیگیری شود.

وی افزود: ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان برای سفر رئیس جمهوری اختصاصی یافته است که تا سه ماهه ابتدایی سال آینده همه این اعتبارات جذب خواهد شد.

شاهچراغی بیان داشت: در هفته گذشته معاون اجرایی رئیس جمهور سفری به قم داشتند و مصوبات شاخص سفر رئیس جمهور به قم مورد پیگیری قرار گرفت و این هفته نیز سفری به قم خواهند داشت.

استاندار قم عنوان داشت: پروژه‌هایی همانند فرودگاه، مونوریل، مترو، محدوده چهل اختران، محدوده اطراف حرم مطهر، سکونتگاه‌های غیر رسمی از جمله پروژه‌های است که در شهر قم ده‌ها سال ناتمام مانده بودند و بر اساس تصمیماتی که در سفر رئیس جمهور به قم گرفته شد در این دوره به سرانجام می رسند.

وی به موضوع جمع آوری ریل‌های متروکه شهر قم اشاره کرد و گفت: در این زمینه مردم انتظاراتی داشتند و در نهایت توافق شد که شهرداری متولی موضوع اجرای طرح جمع اوری و جایگزین ریل‌های متروکه شود و در این زمینه مقدمات و توافقات لازم با راه آهن و ریاست جمهوری صورت گرفت.

شاهچراغی به موضوع مسکن استان قم نیز اشاره کرد و گفت: مسکن از جمله وعده‌های اصلی دولت به مردم است که در قالب طرح ملی نهضت مسکن اقدامات خوبی در حال انجام است.

استاندار قم بیان داشت: تعداد ۱۲۸ هزار نفر در استان قم برای مسکن ثبت نام کردند که تاکنون ۹۲ هزار نفر از آنان واجد شرایط شناخته شدند که هم شامل متأهلین و هم مجردان می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز در قم ۴۸۰۰ واحد مسکونی در قالب این طرح در دست اجرا است که از ده درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته که عمده آن در پردیسان است و تلاش می‌شود تا کسانی که در بافت فرسوده نیز هستند برای بازسازی و بهسازی منازل کمک‌های خوبی ارائه شود.

شاهچراغی با اشاره به الحاق زمین‌های ۵۶۰ هکتاری به محدوده شهر قم گفت: در این محدوده با کاری شبانه روزی طرحی متناسب با نیازهای ساکنین تهیه شد و ۱۵ محله برای این منطقه پیش بینی و دسترسی مردم برای بخش‌های مختلف خدماتی، رفاهی و فرهنگی دیده و عرض معابر نیز بیش از ۱۵ متر طراحی شده است تا مشکلاتی که در سایر طرح‌های مسکن سازی در پردیسان داشتیم تکرار نشود.

استاندار قم اضافه کرد: ۳۲ تا ۳۵ هزار نفر در منطقه ۵۶۰ هکتاری پردیسان اسکان داده می‌شوند و قرار بود در این منطقه بلوک‌ها ۹ تا ۱۲ طبقه باشد که با اصرار استان به ۵ طبقه کاهش یافت.

وی در خصوص احداث کارخانه چادر مشکی در قم بیان داشت :۳۲ میلیون دلار ارز از صندوق توسعه به بانک عامل اختصاص یافت و این کازخانه امروز در حال ساخت سوله و تجهیز است.

شاهچراغی بیان داشت: جمع بندی نظر دولت که همراه با نظر مردم و بزرگان این شهر است مقرر شد که فرودگاه قم و مونوریل اجرایی و تکمیل شود و هم اکنون در سیر برنامه تأمین منابع در دولت قرار گرفته است و تلاش می‌شود فرودگاه در دوره اول این دولت به بهره برداری برسد.

استاندار قم همچنین افزود: دولت آماده تکمیل فرودگاه قم است و در جلسه‌ای با یک شرکت خصوصی و داخلی در این زمینه گفتگوهایی صورت گرفته است و از خارج کشور نیز پیشنهادی برای تکمیل این پروژه وجود دارد.

412096