اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در قم

همزمان با سالروز ولادت امام ‌حسین (ع)، شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان قم با تجلیل از برترین هنرمندان هنرهای تجسمی به کار خود خاتمه داد.
تصویر اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در قم

به گزارش سایت خبری پرسون، دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان قم در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره تحت عنوان "تجسم هنر" همزمان با جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در تهران و سایر استان‌ها و براساس رویکرد ملی به هنرمندان تجسمی ساکن استان قم اختصاص یافته است.

ابراهیم سلیمانی افزود: در این دوره، نمایشگاهی با ۱۳۱ اثر شاخص ۱۴ تن از هنرمندان استان قم در رشته‌های طراحی و نقاشی، طراحی و گرافیک (پوستر)، خوشنویسی، تصویرگری (طراحی شخصیت، تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، کانسبت دیزاین)، عکاسی (مجموعه عکس)، نگارگری (تذهیب و گل و مرغ)، مجسمه سازی (حجم و آثار مفهومی) و کاریکاتور برپا شده است.

وی ادامه داد: در برگزاری تجسم هنر استان قم سعی شده است به شیوه‌های نمایشگاه گردانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های خلاقانه و نوآورانه توجه جدی‌تری شود به همین منظور کلیه اقدامات در برگزاری این رویداد بر مبنای شیوه‌نامه اجرایی بخش تجسم هنر، دستاوردهای هنرهای تجسمی استان قم را ارائه کرده است.

سلیمانی از برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه برپایی نمایشگاه تجسم هنر خبر داد و گفت: ۶ نشست با موضوع‌های گزارش برگزاری شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر در قم، نشست نقد و بررسی آثار عکاسی خانم‌ها مطهره سپاهی و سمیرا سرایانی، نمایه‌ای از ۵۰ سال خوشنویسی در قم، سیر تحول هنر خوشنویسی در قم، سیر تحول هنرهای تجسمی در قم و سیر تحول هنر نگارگری در استان قم با حضور اساتیدی از جمله ابراهیم سلیمانی، حجت الله عطایی، علی اصغر نظری حائل، ناصر طاووسی، حسن عزیزی و محسن مقدادی به طور رایگان برای علاقه‌مندان و هنرجویان برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از برپاکنندگان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر (تجسم هنر) ویژه استان قم گفت: این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم، سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم و انجمن عکاسان استان قم در نگارخانه فرهنگ شاهد بازدید علاقه‌مندان هنر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

600093