بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان

در آیین بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان در استان قم، گفت: در این واحد برای ۷۰ نفر از زندانیان استان فرصت اشتغال فراهم می‌کند،‌ ۸۰ نفر از زندانیان استان هم در کارخانه اصلی مشغول کار هستند.
تصویر بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم مطهر نژاد روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اداره کل زندان‌های استان قم، بیان داشت: بنیاد تعاون زندانیان ۸۲ سال سابقه فعالیت دارد و هدف اصلی آن حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان برای ورود به بازار کار و کسب درآمد است.

وی افزود: سالانه ۸۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه دوره‌های مهارت آموزی را سپری می‌کنند که این اقدامی مهم برای توسعه اشتغال زندانیان و کسب درآمد در راستای تامین مخارج آنان و خانواده‌هایشان است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد تعاون زندانیان با نیروی کار زندانی‌ها اداره می‌شود، ادامه داد: بنیاد تعاون زندانیان با زمینه‌سازی برای اشتغال‌ زندانیان در یک‌هزار واحد تولیدی مشغول تولید پنج هزار نوع محصول است، همچون این بنیاد در زمینه تولید محصولات کشاورزی و ارائه خدمات مورد نیاز کشور نیز به فعالیت می‌پردازد و در مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ واحد در زیر مجموعه بنیاد تعاون زندانیان فعال است.

مطهر نژاد گفت:‌ امروز هم توفیق شد واحد تولید موتورسیکلت در استان قم راه‌اندازی شود که برای ۷۰ نفر از زندانیان استان فرصت اشتغال فراهم می‌کند،‌ ۸۰ نفر از زندانیان استان هم در کارخانه اصلی این واحد تولیدی موتور سیکلت مشغول کار هستند.

وی بیان داشت: زندانیان در ۲ دوره زمانی محکومیت و بعد از آن نیازمند اشتغال هستند، به خصوص پس از سپری شدن دوران محکومیت، به شدت نیازمند شغل هستند، این کار بزرگی است که حجم قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

598847