قم

کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز ناحیه 2 آموزش و پروش استان قم مطرح کرد؛

تاریخ دقیق تشیع در کنار تبیین خط مشی علما بیان شد

کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز ناحیه 2 آموزش و پروش استان قم گفت: طراحی این نمایشگاه به گونه‌ای بوده است که برای اهل علم ازجمله دانشجویان، علما، فرهنگیان و کسانی که در مباحث علمی در حال فعالیت هستند، قابل استفاده است.
احمد ترابی گفت: طبیعتاً وقتی فرد دچار اضطراب می‌شود، انگیزه‌ای برای ادامه روال زندگی معمول خود ندارد.
اداره امور شعب استان قم بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، تعداد 83 تبلت به دانش‌آموزان کم‌ برخوردار و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اهدا کرد.
قبرستان شیخان قبرستانی تاریخی در نزدیکی حرم حضرت معصومه در قم است. در این قبرستان ۶ مقبره هست که در هرکدام، عالمانی در دوره‌های مختلف تاریخی دفن شده‌اند.
در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر از علما و بزرگان از جمله میرزای قمی، زکریا ابن‌آدم، زکریا ابن‌ادریس، میرزا جواد ملکی تبریزی، محمدحسین فاضل تونی در این قبرستان مدفون‌اند. همچنین هفت نفر از شهدای حادثه هفت تیر سال ۱۳۶۰ش و ده‌ها تن از شهدای جنگ ایران و عراق در شیخان دفن شده‌اند. برخی علما و اساتید اخلاق احترام ویژه‌ای برای این قبرستان قائل بودند و برای رفتن به شیخان و توجه به آن توصیه می‌کردند.
آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، در پیامی اقدام تروریستی و جنایتکارانه مسجد سیدآباد، استان قندوز افغانستان را تسلیت گفت و تأکید کرد: این اقدام کینه توزانه، باعث غم و اندوه نه تنها مسلمانان، بلکه هر انسان آزاده‌ای گردید.
محمود متین فر مسئول کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجمع نمایندگان استان قم از ماموریت ویژه آقای امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به این کارگروه جهت بررسی طرح صیانت و ارائه نظرات کارشناسی خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، جهت شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR به منظور بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب خبر داد.
عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشکلات درهم تنیده اطراف منطقه جمکران برای آینده شهر قم دردسرساز است، گفت: بی توجهی‌های ادواری به این منطقه و عدم توزیع مناسب سرانه‌های شهرنشینی وضعیت زندگی برای ساکنان آن را دشوار کرده است.
وزیر اطلاعات امروز پنجشنبه در جریان سفر به شهر مقدس قم با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.