قم

رئیس اداره اجرای ساختمانهای دولتی و عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مهمترین طرحی که در حال اجراست، طرح نهضت ملی مسکن است که اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه می توانند از مزایای آن از جمله ساخت واحد مسکونی با قیمت تمام شده و زمین رایگان و پرداخت تدریجی هزینه های آن بهره مند گردند.
مدیر ستاد دیه استان قم  با اشاره به نقش خیرین در شادی آفرینی برای خانواده‌های زندانیان بیان کرد: 137 زندانی در 10 ماهه نخست سال جاری از زندان به همت ستاد دیه آزاد شدند.
به یُمن سال‌ها جهاد و اجتهادِ عالمان وارسته و روشنگریِ دانشمندان و نخبگان فرهنگ و تمدن این مرز و بوم و مجاهده‌ی مومنانه و ایثار و شهادت این ملت تاریخ ساز، ایران اسلامی، عزیزتر، سربلندتر، پرافتخارتر و مقتدرتر از بسیاری از مقاطع تاریخ حیات خود پیش می‌رود و به حامی أمن و مطمئنی برای آزادگان و خداباوران جهان تبدیل شده و چون سدی سترگ منطقه را از خواب‌های آشفته استکبار و داعش سازان مصون داشته به فضل خدا و در تکاپوی شکل دادن زمانهای نو و عصری جدید است که در آن پرچم توحید، اخلاق و کرامت انسان بیش از پیش خواهد درخشید ان شاء الله.
همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار استاد موسویان(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم، ‌ بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود و پذیرای علاقمند به مباحث حکمرانی و آینده پژوهی خواهد بود.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز با مسئله ای بسیار راهبردی مواجه هستیم سونامی کاهش جمعیت، ازدواج و افزایش سن افراد است و این مقوله باید مورد توجه همه نهادهای حاکمیتی و تشکل‌های مردمی باشد.
مرجع تقلید شیعیان گفت: ارتباط با ائمه اطهار(ع) گاهی با طهارت روح، نماز شب و ‏دعای سحر است، این موضوع و محمول و مسئله ندارد، راه فکری ندارد و با طهارت روح می‌توان علوم الهی را کسب کرد.
نشست علمی با موضوع “ماهیت پارادایم” روز یکشنبه ۲۵ دیماه سال جاری ساعت ۱۳:۰۰ در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، کوی شهید میثمی برگزار می شود.
اولین نشست کار گروه امور تربیتی، ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان ستادی معاونت های وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهرن در دفتر ستاد همکاریها در قم بر گزار گردید.

معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری قم با صدور بخشنامه‌ای ساعت کاری ادارات قم را در راستای مدیریت مصرف گاز از هفدهم دی ماه از ساعت ۹ صبح اعلام کرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو استان قم ضمن اشاره به این که کلاس‌های تقویتی در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی و برای دروس فارسی و ریاضی در حال برگزاری است، گفت: معمولا تراکم دانش آموزی در کلاس‌ها ۳۸ تا ۴۰ دانش آموز است اما تراکم کلاس‌های تقویتی با هدف بهبود عملکرد معلمان ۱۵ دانش آموز است.
رئیس شورای اسلامی استان قم از صدور مجوز ساخت سه طبقه در بافت فرسوده از طرف شورای شهر قم خبر داد و گفت: در کمیته انطباق نیز این مصوبه تصویب شده و منتظر تایید کمیسیون ماده ۵ و مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی تهران هستیم تا به صورت قانون اجرایی شود.
کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز ناحیه 2 آموزش و پروش استان قم مطرح کرد؛

تاریخ دقیق تشیع در کنار تبیین خط مشی علما بیان شد

کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز ناحیه 2 آموزش و پروش استان قم گفت: طراحی این نمایشگاه به گونه‌ای بوده است که برای اهل علم ازجمله دانشجویان، علما، فرهنگیان و کسانی که در مباحث علمی در حال فعالیت هستند، قابل استفاده است.