ذخیره گندم مورد نیاز استان قم در در سیلوی بِتُنی شهید آصف نخعی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: گندم مورد نیاز استان در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود.
تصویر ذخیره گندم مورد نیاز استان قم در در سیلوی بِتُنی شهید آصف نخعی

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید محمدی پیرامون این موضوع بیان داشت: با توجه به لزوم ترویج مصرف هرچه بیشتر نان کامل در میان مردم به خصوص بیماران به‌منظور تسریع در روند بهبودشان، آرد کامل به نانوایی ایجاد شده در بیمارستان شهید بهشتی قم اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۱۶ تُن آرد کامل در همین رابطه به نانوایی مورد نظر اختصاص یافته‌است، گفت: نان مورد نیاز سایر بیمارستان‌های قم نیز از این نانوایی تامین می‌شود که کمک خوبی به ارتقا سطح سلامت بیماران است.

وی ادامه داد: با استقبال خوبی که از این طرح صورت گرفته و لزوم فرهنگ سازی در استفاده از نان کامل، ۱۰۰ درصد سهمیه آرد مورد استفاده در نانوایی بیمارستان شهید بهشتی که نان مورد نیاز سایر بیمارستان‌های استان را نیز تامین می‌کند از آرد کامل است.

گفتنی است تولید نان کامل(دارای سبوس بالا) به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد، به صورت جدی در کانون توجه مسئولان قرار گرفته و آنان تلاش دارند ضمن تشکیل قرارگاه نان کامل و تشویق مردم به استفاده از این نوع نان، علاوه بر ارتقا سطح سلامت عمومی مردم، میزان شیوع بیماری‌های گوارشی در استان را کاهش دهند.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در دراین استان قم هستند و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

۳۰ نانوایی نیز درقم نان کامل دراختیار مردم قرار می‌دهند.

منبع: ایرنا

587196