فارس

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:

مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت، در مناطق محروم شیراز آغاز به کار کرد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان‌ فرهنگی شهرداری شیراز، با اشاره به آغاز بکار مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در مناطق محروم این کلان‌شهر، گفت: دانش‌آموزان دختر برگزیده با شرکت در این مرحله از ۹ تا ۲۵ مهر به صورت کاملا مجازی، از آموزش‌های‌ لازم در زمینه‌های استعدادی متفاوت بهره مند می‌شوند.
به گفته رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با از بین بردن تمرکززدایی از مراکز آموزشی در پایتخت، می‌توان در حوزه‌ آموزش، شاهد ایجاد ارزش افزوده بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد: همزمان با روز روستا و در یک برنامه ویدئو کنفرانسی، ١٨ مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت عشایری فارس، در قالب کانکس، به دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

طی 24 ساعت گذشته، کرونا جان 11 نفر را در فارس گرفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هم استانی در فارس بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس :

طی دو سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تسهیلات به روستاهای فارس اعطا شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستاها فراهم کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس:

تضعیف جایگاه ایران، با ایجاد واحدهای دانشگاهی بدون زیرساخت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، گفت: ایجاد بالغ بر ۲ هزار واحد دانشگاهی در کشور همراه با بیش از ۷۴۰ هزار دانشجو در دوره کاردانی، بیش از ۲ میلیون دانشجوی دوره کارشناسی، و افزون بر ۳۰۰ هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم و نگاه آینده ‌پژوهانه معضلات بسیاری را به دنبال داشته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آموزش باید دنباله‌دار باشد و کسی نمی‌تواند خود را به داشته‌های پنج سال پیش قانع کند، گفت: مهارت‌آموزی راهبردی جهانی است و اگر نادیده گرفته شود، سهم خود را از بازار جهانی و داخلی از دست می‌دهیم.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دپارتمان ملی مهارت، در فارس پایه گذاری می‌شود

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از راه‎اندازی دپارتمان ملی مهارت، در فارس خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز، شهر جهانی صنایع دستی است، با نگاه هویت بخشی به این کلان‌شهر، این دپارتمان راه‌اندازی می‌شود.
توسط افراد ناشناس انجام شد؛

حذف نام خیابان وکلای شیراز، با اسپری

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز در این باره به خبرنگاران گفت: شامگاه یکشنبه ۱۳ مهر، فرد یا افرادی روی نام وکلا در تابلوهای اصلی و فرعی این خیابان، اسپری رنگ پاشیدند.
استاندار فارس گفت: اگرچه این استان دومین تولید کننده گاز کشور است اما کمترین سطح اشغال از نظر نیروی انسانی را دارد همچنین 8 خط لوله فشار قوی از استان فارس عبور می‌کند اما فرصت‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد:

مصوبه‌ای که در فارس مغفول مانده است

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: سال‌هاست که مصوبه راه‌اندازی مراکز نفت و گاز در استان و پشتیبانی از مراکز نفت خیز جنوب به تصویب رسیده اما هنوز روی این موضوع کار نشده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به انجام آموزش بالغ بر ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت طی شش ماه گذشته در استان، عنوان کرد: در این بازه زمانی دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش نیز توسط بخش خصوصی ارائه شده است.
پهپاد ایرانی بر فراز کلم زارهای قیروکارزین؛

پهپاد کشاورزی ساخت ایران به بازار می‌آید

نماینده شرکت دانش‌بنیان کشاورز یار رباتیک شریف (شریف اگربات) در استان فارس گفت: این شرکت به دنبال هوشمند‌سازی کشاورزی است از این رو پهپاد کشاورزی DJI Agras T16 در این شرکت شبیه سازی و تا پایان مهر ماه به بازار می آید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

وخامت حال ۹۶ بیمار کرونایی در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت فارس، به تشریح آخرین آمارهای مربوط به وضعیت بیماری کرونا در استان پرداخت.
طی تفاهم‌نامه‌ای اجرایی می‌شود؛

شبکه‌سازی مساجد در شیراز

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی_ هنری مساجد فارس، یکشنبه 13 مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفاهم‌نامه شبکه‌سازی مساجد شیراز بین نهاد نمایندگی ولی فقیه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، امضا و مبادله خواهد شد، گفت: هدف از این اقدام احیای کارکردهای مساجد به عنوان یکی از مهم‌ترین برکات نظام اسلامی ایران است.
مدیرعامل منطقه‌ ویژه ‌اقتصادی شیراز عنوان کرد:

وجود ١٣٢ کارخانه فعال و در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیرعامل منطقه‌ ویژه ‌اقتصادی شیراز با بیان این‌که هم‌اکنون ١٣٢ کارخانه فعال و در حال ساخت در این منطقه قرار دارد، گفت: این منطقه، ظرفیت جذب چندین برابری سرمایه‌گذار نسبت به آنچه تاکنون انجام شده است را دارد و این مهم جز با همراهی و همکاری بیشتر شرکت‌های خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی محقق نمی‌شود.
استاندار فارس شرکت توزیع برق موظف است که کالا بفروشد و بر امر فروش تجدیدنظر کند و اینگونه نباشد که به کارخانجات اعلام کند که خودتان شبکه برق ایجاد کنید و بعد از ما برق بخرید؛ پس هزینه‌هایی که دولت در حوزه برق ایجاد کرده قرار است کجا به کار اقتصاد بیاید؟
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان شیراز با همت خیرین، مبلغ 2میلیارد و 139میلیون ریال کمک بلاعوض برای آزادی 35 زندانی محکوم مالی پرداخت کرده است.
مدیرکل بهزیستی فارس:

به کودکان کار کمک نکنید

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه کمک نقدی در معابر و چهارراه‌ها مسیر درستی برای حمایت نیست، خواستار عدم کمک نقدی به کودکان کار و خیابانی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

اجرای ۱۶۲ طرح گردشگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: ۱۶۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری این استان در دست ساخت است.
سازمان آگهی های پرسون