بدرقه 10 شهید دوران دفاع مقدس

استاندار فارس گفت: همزمان با سراسر کشور 10 نفر از شهدای گمنام و شناسایی شده در میان غم و اندوه عده کثری از مردم همیشه در صحنه و شهید پرور شیراز مورد استقبال قرار گرفتند.
تصویر بدرقه 10 شهید دوران دفاع مقدس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، استاندار فارس گفت: همزمان به سالروز شهدات صدیقه کبری (س) 10 تن از شهدای گمنام و تازه تفحص شده طی آیین باشکوهی مورد استفبال مردم شیراز قرار گرفتند.

محمد هادی ایمانیه امروز در حاشیه این آیین با شکوه طی سخنانی اظهار داشت: در راستای رسیدن به آرمان‌های شهدا و ارزش‌های دوران دفاع مقدس، وصیت‌نامه شهدا باید الگو و راهنمای عمل مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

این مقام ارشد استان افزود: ورود شهدا گمنام با همکاری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده و برکت ویژه‌ای به استان فارس بخشیده است.

وی در مورد واقعه غدیر و ارتباط آن با شرایط کنونی گفت: ۷۰ روز پس از واقعه غدیر، رحلت پیامبر روی نداد و به فاصله اندکی همه به جزء ۳ الی ۷ نفر آنچه پیامبر فرموده بودند به طور عمد یا سهوا فراموش کردند.

استاندار فارس بیان داشت: به فرموده علی (ع) باید از تاریخ عبرت گرفت و فرامین و دستورات بزرگان دین را فراموش و از یاد نبریم

ایمانیه اضافه کرد: به فرموده امام راحل مردم زمان ما بهتر از دوران پیامبر (ص) بودند چرا که بعد از گذشت ۳۰ سال از شهادت شهدا، اقشار مختلف جامعه به حرمت خون پاک آنان همچنان در میدان حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس در ادامه این آیین افزود: شهدا هرگز نیازی به ما نداشته و همواره در مسیر سعادت گام برداشته و در تاریخ جایگاه ویژه‌ای قرار دارند.

اسماعیل محبی پور اظهار داشت: راز موفقیت نسل جوان الگو پذیری از جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: استکبار با راه‌انداختن جنگ فرهنگی و عقیدتی در صدد متوقف و به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی است و با هوشیاری جوانان باید ترفندهای دشمنان را خنثی شود تا به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یابیم.

گفتنی است، به مناسبت شهادت ام‌ابیها حضرت صدیقه کبری (س) ۴۰۰ شهید گمنام هم‌زمان در سراسر کشور طی آیین باشکوهی تشییع شدند، از این تعداد ۱۰ شهید دفاع دوران دفاع مقدس که ۸ شهید گمنام تازه تفحص شده و ۲ شهید شناسایی‌شده در میان غم و اندوه عده کثیری از مردم همیشه درصحنه و شهیدپرور و خانواده معزز شاهد و ایثارگر و نیز مقام‌های محلی و استانی طی آیینی از ساعت ۹.۳ از میدان ارم، میدان نمازی، بلوار زند و میدان امام حسین (ع) تشییع و با پیکر گلگون‌کفن شهدا وداع گفتند.

در این آیین یکی از شهدا گمنام در ساختمان استانداری، شهید گمنام ۱۷ ساله در اداره کل آموزش‌وپرورش، پردیس علوم پزشکی شیراز در صدرا و شهید گمنام دیگر در صدر شیمی مرکز صنعتی دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت، فسا، بالا ده، بیرم و خاوران خفر به خاک سپرده می‌شوند.

در ادامه یادآور می‌شود، ۲ شهید شناسایی‌شده به نام‌ شهیدان رحمان خسروانیان و سلیمان زارع در زادگاهشان قادرآباد و خرامه و آرامگاه ابدی‌شان به خاک سپرده می‌شوند.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد

444068