۱۵۹ مزاحم تلفنی به بهزیستی فارس

مدیر کل سازمان بهزیستی استان فارس گفت: در مدت ۹ ماهه سال جاری تاکنون ۱۵۹ مزاحم تلفنی به نام سالمندان به بهزیستی فارس گرفته شده است.
تصویر ۱۵۹ مزاحم تلفنی به بهزیستی فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: در مدت ۹ ماهه گذشته سال جاری بیش از ۸ هزار تماس تلفنی به سازمان بهزیستی، ۱۵۹ تماس آزاری بوده است.

محمد رضا هوشیار پیش از ظهر امروز اظهار داشت: غربال‌گری بهداشتی و پزشکی، طرح اکرام به سالمندان و نیز اجرای طرح حضور یک روز و یا یک فصل مادر و پدر بزرگ با فرزندان و نوه‌هایشان از دیگر خدمات به جامعه هدف است.

معاون توانبخشی، بهزیستی فارس در این نشست گفت: بیش از ۱۱.۲ درصد با ۶۰ سال سن در استان فارس و ۶۵ سن در جهان را سالمندان تشکیل می دهند.

محمد صادق جعفری از افزایش سن سالمندان خبر داد، و افزود: تبدیل فرصت سالمندان به فرصت، تهیه ایاب و زهاب، امکانات و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله خدمات رفاهی بهزیستی فارس به سالمندان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در ادامه این نشست تصریح کرد: توانمند سازی‌های کسب و کار، اجتماعی و فرهنگی برای ۱۶۲ هزار خانواده در قالب ۳۴۰ هزار نفر که ۱۳۰ هزار را سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تشکیل می‌دهند.

مرتضی موصلی بیان داشت: بیش از ۱۴۸ هزار زن سرپرست خانواده در فارس وجود دارد که از خدمات کمیته و بهزیستی استان فارس بهره‌مند هستند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار فارس در ادامه این نشست از مطلوب نبودن ارائه خدمات به سالمندان خاطر نشان کرد: پیگیری سند بالا دستی ملی سالمندان و نیز صدور کارت منزلت از سوی استانداری فارس از دیگر خدمات به جامعه هدف است.

مصطفی مشفقیان ابراز داشت: استانداری فارس همراه با دیگر دستگاهای خدمات رسان باید مشکلات، محدودیت‌ها و دیگر معضلات سالمندان را بر طرف کنند.

444741