اختتامیه سومین کنگره ملی شعر گمنامی در نیمه شعبان

رییس حوزه هنری استان فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ شعر گمنامی سومین کنگره درنیمه شعبان در فارس برگزار می‌شود.
تصویر اختتامیه سومین کنگره ملی شعر گمنامی در نیمه شعبان

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس حوزه هنری استان فارس گفت: سومین کنگره شعر مکتب گمنامی با محوریت سربازان گمنام صاحب الزمان (عج) در نیمه شعبان در شیراز به پایان می‌رسد.
وحید نمازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره به عنوان رویدادی ملی ابتدا برای نخستین بار در استان فارس برگزار شد و نیز سومین مرحله در فارس برگزار می‌شود.
وی گفت: رابطه مردم با امنیت، تاثیر نا امنی در حوادث تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) که تعدادی از زائران به دست داعش به خاک و خون کشیده
شدند از جمله محورهای کنگره ملی شعر گمنامی است.
این مسئول با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این کنگره نیز قرار است در استان فارس تأسیس شود، افزود: نیرو‌های مردمی با عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) از نام خود گذشته‌ تا امنیت، آسایش و آرامش در کشور نهادینه کند.
نمازی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنر در راستای فراهم کردن بالندگی جشنواره از جمله تولید و محتوا و ابداعات در زمینه فرهنگ و ادبیات شعری در قالب چاپ کتاب به ویژه ادبیات کودکان از دیگر اهداف کنگره ادبی است.
حجت الاسلام رضا طبیب زاده دبیر اجرایی این کنگره نیز گفت: مهلت ارسال آثار برای حضور در این کنگره ١٢ بهمن ماه سال جاری است و اختتامیه این کنگره نیز همزمان با هفته گرامی سربازان گمنام امام زمان (عج) است.
دبیر اجرایی کنگره اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نسبت به شرکت در این کنگره اقدام کنند.
وی یادآور شد: از امروز تا ۱۲ فروردین فراخوان رسمی برای شرکت در کنگره اعلام شده است.
مسئول آموزش ادبی حوزه هنری در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: شعر به عنوان فرهنگ ملی، در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند شعر امنیت ملی است.
هاشم کرونی بیان داشت: حمایت از سیاست جدی از جریانات مردمی از دیگر رویکرد کنگره ملی شعر گمنامی است.

444592