وزیر صنعت، معدن و تجارت

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بختگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای توسعه زیر ساخت‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی عملیات اجرایی کارخانه آهن اسفنجی در شهرستان بختگان استان فارس آغاز شد.
تصویر آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بختگان

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای توسعه زیر ساخت‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی عملیات اجرایی کارخانه تولید آهن اسفنجی با اعتباری افزون بر 40 هزار میلیارد ریال و اعتبار ارزی 60 میلیون یورو در شهرستان بختگان آغاز شد.

سید رضا فاطمی امین پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین عملیات اجرایی این کارخانه اظهار داشت: موقعیت حوزه فولاد در کشور به ویژه در جهان صنعتی از افزایش روبه رشدی برخوردار است و دراین راستا درتولید این مواد صنعتی از رتبه 10 به رده هفتم ارتقا یافته که نشان از توجه صنعتگران به فعالیت‌های تولیدی و صنعتی است.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید آهن اسفنجی درزمینی به مساحت 30 هکتار و نیز 235 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده و سالانه ظرفیت تولید یکی میلیون تن آهن اسفنجی را دارد و در طی 2 سال اینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه حضور نیرو‌های بومی در تولید و توسعه صنعت در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: استفاده از نیرو‌های بومی در اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی نشان از توانمندی کارگران، متخصصان و افراد فرهیخته در پیشبرد اهداف صنعتی و تولیدی کشور است.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان درمجلس شورای اسلامی در این آیین بیان داشت: با احداث این کارخانه و فضاهای مناسب صنعتی و تولیدی در آینده نزدیک می‌تواند استان فارس را به قطب صنعتی تبدیل کند.

فرهاد طهماسبی درمورد تامین آب کارخانه تولیدی، افزود: استفاده از طرح خطوط آب از خلیج فارس این کارخانه را از منابع آب‌های زیر زمینی بی نیاز می‌کند.

وی در مورد مطالبات مردم این شهرستان اضافه کرد: ایجاد تعاونی‌های فراگیر در راستای توسعه عمرانی، اقتصادی و تولیدی شهرستان بختگان بسیار تاثیر‌گذار است.

گفتنی است، سفر وزیر صمت به استان فارس یک روزه و در این مدت از از معادن، تولید سنگ و مرمریت، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی بازدید و سپس با فعالان عرصه اقتصاد در استان فارس دیدار و از نزدیک مشکلات آنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

455420