دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ظهار داشت: رعایت الزامات ایمنی در کارگاه های ساختمانی ضروری است و بدون تردید و اغماض با کارگاه‌های ساختمانی متخلف برخورد خواهد شد.
تصویر دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون،حامد آرامش گفت: در اجرای ماده 105 قانون کار و پس هماهنگی و دستور مقام قضایی، دو کارگاه ساختمانی که الزامات ایمنی و بهداشت کار را رعایت نکردند در سطح شهرستان زاهدان تعطیل شدند.

او افزود: ماده 105 قانون کار بر این نکته تاکید دارد که هر گاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای مکلف هستند مراتب را فورا و کتبا به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: وزارت متبوع و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای از دادسرای عمومی محل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فورا تعطیل و لاک و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر کند. دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجرا است .

آرامش تاکید کرد: دستور رفع تعطیل توسط مرجع مزبور در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای و یا کارشناسان ذی ربط دادگستری رفع نواقص و معایب موجود را تایید نموده باشند .

او با بیان اینکه حفظ نیروی انسانی رسالت و وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و قانون بر این مورد تاکید بسیار دارد، اظهار داشت: رعایت الزامات ایمنی در کارگاه های ساختمانی ضروری است و بدون تردید و اغماض با کارگاه‌های ساختمانی متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای سالجاری با همکاری سایر دستگاه‌های و نهادهای دخیل در قالب گشت مشترک تمامی کارگاه‌های ساختمانی به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کار، یک هزار و 162 مورد بازرسی از کارگاه های ساختمانی انجام شده است.

منبع:ایسنا

455218