نماینده مجلس:

ضرورت ساخت تصفیه خانه برای ۴۰۰ روستای پایین دست سد زیردان چابهار

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام برای خط انتقال آب از سد زیردان تلاش و زحمات زیادی را متحمل شده امیدوارم مسوولان با ساخت سیستم تصفیه خانه این اقدام بزرگ را تکمیل کنند. ساخت تصفیه‌خانه آب برای ۴۰۰ روستای حوزه پایین دست سدزیردان چابهار برای دسترسی مردم این روستاها از آب بهداشتی و پایدار ضروری است.
تصویر ضرورت ساخت تصفیه خانه برای ۴۰۰ روستای پایین دست سد زیردان چابهار

به گزارش سایت خبری پرسون،معین الدین سعیدی روز یکشنبه اظهارداشت: خط انتقال آب از سد زیردان به ۴۰۰ روستای پایین دست شهرستان چابهار از جمله بخش‌های پلان، پیرسهراب و تلنگ قصرقند از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و حدود سه سال قبل فقط آب خام تحویل مردم شده است.

وی بیان کرد: هم‌اینک مردم آب موجود را فقط برای شستشوی لباس و ظروف، استحمام، احشام و سایر مصارف استفاده می‌کنند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام برای خط انتقال آب از سد زیردان تلاش و زحمات زیادی را متحمل شده امیدوارم مسوولان با ساخت سیستم تصفیه خانه این اقدام بزرگ را تکمیل کنند.

بخشدار پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار نیز گفت: خط اصلی لوله انتقال آب از سد زیردان چابهار به ۴۰۰ روستای پایین دست نواقص زیادی دارد و هر چند وقت دچار شکستگی می‌شود و هم‌اینک در محدوده روستای هوشمب و نیامبیت بیش از ۲ ماه است که لوله شکسته و آب بصورت یک جوی روان رها شده است.

عبدالصمد پناد افزود: از مسوولان درخواست ویژه داریم برای جلوگیری از هدر رفتن آب اقدام به ترمیم این خط لوله کنند.

وی با شاره به اینکه بخش پیرسهراب ۱۲۱ روستا، ۳۵ هزار نفر جمعیت، ۸۳ روستا دارای شورای اسلامی و ۶۹ روستا دارای دهیاری دارد، گفت: خوشبختانه با تلاش خادمان نظام جمهوری اسلامی ایران به تمامی روستاها آب خام از سد زیردان منتقل شده ولی به دلیل نبود تصفیه و کلرزنی غیرقابل آشامیدن است.

بخشدار پیرسهراب افزود: یکی از مشکلات مهم و عمده مردم پایین دست سد زیردان و ۴۰۰ روستا عدم ساخت تصفیه به دلیل کمبود شدید اعتبارات است، امید می‌رفت همزمان با خط انتقال، ساخت تصفیه خانه هم آغاز می‌شد

وی افتتاح دفتر مستقل در مرکز بخش برای انجام امورات آب و فاضلاب و استخدام و بکارگیری نیرو برای نگهداری و رفع شکستگی خط انتقال آب سد زیردان در بخش پیرسهراب را خواستار شد.

منبع:ایرنا

455905