خراسان شمالی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: ایجاد صرافی از طریق استانداری و کمیسیون هماهنگی بانک های استان پیگیری در حال پیگیری است و در کنار آن شعبه صرافی بانک ملی در استان ایجاد می‌شود.
با نزدیک شدن به فصل پاییز، نگرانی از شیوع آنفلوانزا همزمان با کرونا، توصیه برخی پزشکان برای تزریق واکسن آنفلوانزا توسط افراد و گروه های سنی حساس و تکاپو برای تهیه این واکسن توسط  بعضی از هم استانی ها آغاز شده است. برخی شهروندان در به در به دنبال این واکسن در شهر می گردند تا شاید با تزریق آن از مبتلا شدن به آنفلوانزای فصلی نجات پیدا کنند.
دیروز نوشتیم پروژه «رز» با سرمایه گذاری 1750 میلیارد تومانی، گویا این هفته 2 مرتبه برای تعیین تکلیف به صحن علنی شورا می آید. این پروژه دارای موافقان و مخالفانی در شورای شهر و همین طور در بین برخی صاحب نظران است و وعده دادیم روزنامه «خراسان شمالی» به انعکاس نظرات مختلف درخصوص این پروژه خواهد پرداخت.
حدود یک هفته بود که با کاهش شاخص های بورس، عمده سرمایه ها به سمت بازار خودرو متمایل شد و این بازار رونق گرفت اما به یک باره قیمت خودروها به شکل نجومی افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت های عجیب و غریب و ترمز بریده در بازار خودرو دیروز هم ادامه یافت، به گونه ای که در بجنورد شاهد افزایش 20 تا 30 میلیونی و حتی بیشتر قیمت برخی خودروها بودیم.
گزارشی از ساخت هزار و 500 واحد مسکونی در مرز خراسان شمالی؛

سال رویایی جرگلانی ها

جرگلان یک سال تاریخی را گذراند. هم اکنون اگر به جرگلان سفر کنی این جمله ای است که بسیاری از جرگلانی ها آن را بیان می کنند.
چندی پیش گزارشی از گرانی خودسرانه قیمت شیر منتشر شد که در آن اعلام شده بود هر کیلو شیر 3 هزار و 500 تومان به واحدهای صنفی تحویل داده می شود که 4 هزار تا 4500 تومان به دست مصرف کنندگان می رسد، در پی این گزارش متولیان امر اعلام کردند این مسئله در حال پیگیری است و بازدیدهایی برای مشخص شدن تخلفات صورت گرفته در گرانی شیر انجام می شود، حتی گفته شده بود با شناسایی متخلفان، آمار تخلفات و افراد متخلف اعلام می شود.
با مجوز ستاد کرونا برای فعالیت تیم های ملی، اردوی تیم ملی روئینگ و آب های آرام در حالی کلید می خورد که خراسان شمالی میزبانی در سد شیرین دره را پیشنهاد داده است و به احتمال فراوان این اردوها در بجنورد برگزار می شود.
با این که اوایل تابستان امسال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد قیمت تمام روغن های مایع 12 درصد و روغن های جامد و نیمه جامد 14 درصد نسبت به قیمت های مصوب قبلی افزایش یابد اما گویا هنوز هم برخی کارخانه ها راضی به این میزان افزایش نیستند و همچنان موضوع افزایش قیمت ها به دلخواه خودشان را مطرح می کنند.
سال تحصیلی جدید از امروز آغاز می شود اما والدین و دانش آموزان برای بازگشایی دوباره مدارس استان دچار سردرگمی شده اند و نگران هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید پیله ‌تر کرم ابریشم در این استان نسبت به پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
حال و روز کشاورزانی که زیان برداشت می کنند و چاق و چله شدن دلال ها و کارخانه های رب

گوجه کاران، کباب قیمت!

با توجه به این که سال گذشته به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی، مقدار زیادی از این محصول روی دست کشاورزان مانده بود، امسال سطح زیر کشت این محصول به طور چشمگیر کاهش یافت که انتظار می رفت قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد در حالی که از یک سو  قیمت خرید محصول تولیدی از کشاورزان افزایش نیافته است و از سوی دیگر کارخانجات فراوری هم قیمت های پایینی را برای گوجه فرنگی تعیین می کنند که موجب ضرر کشاورزان می شود. این مسئله باعث گلایه صیفی کاران شده است و به گفته آن ها هزینه های تولید محصول از قیمت فروش پیشی گرفته است.
بررسی بزرگ ترین سرمایه گذاری شهری بجنورد به کمیسیون ها ارجاع داده شد؛

شور ناموفق شورا

سرمایه گذار: عده ای گفته بودند هیچ پروژه سرمایه گذاری در خراسان شمالی به نتیجه نرسیده است و پای شما را می شکنند