خراسان شمالی

این روزها بحث گرانی شیر، تخم مرغ و کره نقل محافل شده است. مدتی پیش قیمت شیر از 3 هزار تومان در بازار به 3 هزار و 600 تا 4 هزار و 500 تومان و قیمت تخم مرغ از 9 هزار تومان به 14 هزار تا 16 هزار تومان افزایش یافت و چون دلایل گرانی این محصولات مشخص نبود عده ای دلالان، برخی ها کسبه و عده ای هم دامداران را عاملان اصلی افزایش قیمت ها تصور می کردند در حالی که از نیمه دوم سال گذشته قیمت بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی روند صعودی به خود گرفته است و این مسئله علاوه بر نارضایتی در بازار مصرف، تولیدکنندگان را هم از افزایش هزینه های تولید و مقرون به صرفه نبودن تولیدات شان گلایه مند کرده است و حتی بعضی از آن ها برای ادامه تولید با هزینه های بالا دچار تردید شده اند و بر همین اساس می گویند مسئولان نباید انتظار کاهش قیمت ها را در این شرایط از تولیدکنندگان داشته باشند.
در حالی که مدتی بود به دلیل مناسب بودن سهمیه آرد نانوایی ها و همچنین شیوع ویروس کرونا، صفی مقابل نانوایی ها تشکیل نمی شد اما چند روزی است دوباره شاهد تشکیل این صف ها و شلوغی نانوایی های بجنورد هستیم و این مسئله باعث نگرانی و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است و می گویند: در شرایطی که باید فاصله اجتماعی رعایت شود چرا وضعیت نانوایی ها به گونه ای باشد که مجبور به تشکیل  صف شویم؟
پرسون تقلب با برندهای خارجی را در بجنورد بررسی می کند

سوال بی پاسخ روی «جعبه» برخی کالاها

کیفیت پایین برخی تولیدات در کنار ترویج سبک متفاوتی از پوشش، تب خرید پوشاک مارک دار خارجی را بالا برده است. همین تغییر تقاضا دلیلی شده تا برندهای معروف و خارجی مشتریان زیادی در بازار داشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب شیروان با اشاره به چند حادثه واژگونی و سقوط وسایل نقلیه به رودخانه چایلق به شهردار هشدار داد.
به دلیل راه اندازی نشدن «شاد» تا صف سیم کارت دانش آموزی ؛

دردسرهای جدید والدین در خراسان شمالی شروع شد

آموزش مجازی دانش آموزان و مشکلات آن ها این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها تبدیل شده است؛ از تاخیر مدارس در راه اندازی نرم افزار «شاد» گرفته تا قرار گرفتن در صف های شلوغ دفاتر پیشخوان برای گرفتن سیم کارت دانش آموزی.
استاندار خراسان شمالی در نشست خبری 4 ساعته خود، در پاسخ به پیشرفت کند پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد- گلستان(موسوم به جاده مرگ) با وجود قرار گرفتن این پروژه جزو مصوبات اصلی سفر ریاست جمهوری به استان، این مطلب را گفت و ادامه داد: به وزیر راه و شهرسازی گفتم با توجه به اهمیت 2 پروژه محور بجنورد-گلستان و همچنین خط راه آهن جوین- اسفراین خواستار تخصیص 400 میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این 2 پروژه شدیم، در غیر این صورت این مبلغ را میان دیگر پروژه ها تقسیم می کردیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی پروژه باغ موزه دفاع مقدس باید در زمان بندی خاص خود امور مربوط به اتمام این پروژه را انجام دهند تا این پروژه در دهه فجر افتتاح شود.
سرگردانی ۷ ماهه فعالان مراکز فرهنگی و هنری خراسان شمالی؛

اهالی فرهنگ و هنر منتظر تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هستند

حدود 7 ماه از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا، این ویروس منحوس می گذرد و بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. اگرچه چراغ فعالیت های فرهنگی و هنری در برخی استان ها روشن شده و شاهد رقم خوردن اتفاقات مختلفی همچون برپایی نمایشگاه ها و اجرای نمایش هستیم، اما قفل تعطیلی بر در فعالیت های فرهنگی و هنری خراسان شمالی جا خوش کرده است و به نظر می رسد قرار نیست به این زودی ها شاهد رونق مراکز فرهنگی و هنری باشیم.
شاید گرانی پوشاک و علاقه به پوشیدن لباس خارجی، برخی شهروندان را به سمت لباس های دست دوم که به «تاناکورا» هم معروف است، سوق داده که با وجود شیوع کرونا، به مغازه ها و حتی خانه هایی که این اجناس را عرضه می کنند، می روند و در میان انبوهی از لباس ها که قصه مبدأشان و این که چگونه به این شهر رسیده اند، معلوم نیست، پوشاک مدنظر خود را خریداری می کنند.
مصرف آب خام و دست اول در صنایع بزرگ

مصرف آب خام در صنایع خراسان شمالی متوقف شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با انتقاد از مصرف آب خام و دست اول در صنایع بزرگ استان گفت: توقف مصرف از این منابع، در سند سازگاری با کم‌آبی استان دیده شده است که اجرایی می‌شود.
فروش فوق العاده و حراج فصل که از روش های جذب بیشتر مشتری است و هر سال در پایان فصول مختلف انجام می شود امسال هم با نزدیک شدن به پایان شهریور، یکی پس از دیگری شروع شده است و حراجی ها و فروش های فوق العاده به روش های مختلف شروع به تبلیغات و جذب مشتری می کنند.