خراسان شمالی

نخستین هنرستان کشاورزی در بجنورد با جذب ۹۰ دانش‌آموز پسر، هم‌زمان در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد.
نام خراسان شمالی همواره با قهرمانی‌هایش در رشته‌های جودو، کوراش و کشتی باچوخه درخشیده است اما با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات هدفمند در سالیان اخیر، میزان حضور ورزشکاران این خطه در دیگر رشته‌ها نیز در عرصه ملی جهشی چشمگیر داشته و راه شکوفایی استعدادهای این استان در دیگر ورزش‌ها هموارتر شده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از کنکور سراسری، ۲ نفر از داوطلبان این آزمون در استان رتبه تک رقمی به دست آوردند.
طرح ملی سه شنبه های تکریم امروز و همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس با تکریم خانواده دو شهید سالهای جنگ تحمیلی و نیز جانباز سرافزار  هشت سال دفاع مقدس با شکوه و ویژه برگزار شد.
۵ نفر در خراسان شمالی دستگیر شدند ؛

کشف شیء تاریخی در فاروج

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از کشف و ضبط یک شیء دارای ارزش تاریخی در شهرستان فاروج و دستگیری ۵ متهم در این زمینه خبر داد.
با وجود وعده رئیس جمهور و مدیران دولتی خراسان شمالی محقق نشد؛

خلف وعده در پروژه 4 خطه کردن جاده مرگ

با وجود این که طبق وعده رئیس جمهور مقرر شد پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد-گلستان موسوم به جاده مرگ تا پایان عمر دولت دوازدهم به پایان برسد و همچنین برخی مدیران دولتی نیز در خصوص اتمام این پروژه تا پایان امسال وعده داده بودند اما در 6 ماه نخست امسال حتی یک سانتی متر از این محور به بهره برداری نرسید.
مدیر ستاد فهما خراسان شمالی از آمادگی فعالان کانون های مساجد این استان برای اجرای برنامه های  بزرگداشت چهلمین سالگرد  دفاع مقدس خبر داد و گفت: نوجوانان و جوانان مسجدی  با فضاسازی مساجد به استقبال پاسداست رشادت ها و جانفشانی های دفاع مقدس رفتند.
پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی، به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور روز پنجشنبه با حضور رییس اوژانس کشور در بجنورد راه‌اندازی شد.
نماینده ولی فقیه در جمع مسئولان خراسان شمالی:

پارتی بازی مدیران ممنوع

نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته در جشنواره شهید رجایی خواستار آن شد که مدیریت ها همچون خورشید بدون توجه به رابطه ها باشد؛ به تعبیر رسانه ای وی گفت: پارتی بازی مدیران ممنوع است. استاندار خراسان شمالی نیز با انتقاد از نامه نگاری های برخی مدیران، خواستار کنار گذاشتن ناهماهنگی ها با مدیریت اجرایی استان از سوی برخی مدیران شد.
مدیرعامل از 2 طرح کارساز آب منطقه ای خبر داد؛

تغییر آب شرب بجنورد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از اجرای 2 طرح کارساز توسط این شرکت خبر داد که بر اساس آن آب شرب بجنورد در آستانه تغییر قرار گرفت.
این روزها بحث گرانی شیر، تخم مرغ و کره نقل محافل شده است. مدتی پیش قیمت شیر از 3 هزار تومان در بازار به 3 هزار و 600 تا 4 هزار و 500 تومان و قیمت تخم مرغ از 9 هزار تومان به 14 هزار تا 16 هزار تومان افزایش یافت و چون دلایل گرانی این محصولات مشخص نبود عده ای دلالان، برخی ها کسبه و عده ای هم دامداران را عاملان اصلی افزایش قیمت ها تصور می کردند در حالی که از نیمه دوم سال گذشته قیمت بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی روند صعودی به خود گرفته است و این مسئله علاوه بر نارضایتی در بازار مصرف، تولیدکنندگان را هم از افزایش هزینه های تولید و مقرون به صرفه نبودن تولیدات شان گلایه مند کرده است و حتی بعضی از آن ها برای ادامه تولید با هزینه های بالا دچار تردید شده اند و بر همین اساس می گویند مسئولان نباید انتظار کاهش قیمت ها را در این شرایط از تولیدکنندگان داشته باشند.
در حالی که مدتی بود به دلیل مناسب بودن سهمیه آرد نانوایی ها و همچنین شیوع ویروس کرونا، صفی مقابل نانوایی ها تشکیل نمی شد اما چند روزی است دوباره شاهد تشکیل این صف ها و شلوغی نانوایی های بجنورد هستیم و این مسئله باعث نگرانی و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است و می گویند: در شرایطی که باید فاصله اجتماعی رعایت شود چرا وضعیت نانوایی ها به گونه ای باشد که مجبور به تشکیل  صف شویم؟
پرسون تقلب با برندهای خارجی را در بجنورد بررسی می کند

سوال بی پاسخ روی «جعبه» برخی کالاها

کیفیت پایین برخی تولیدات در کنار ترویج سبک متفاوتی از پوشش، تب خرید پوشاک مارک دار خارجی را بالا برده است. همین تغییر تقاضا دلیلی شده تا برندهای معروف و خارجی مشتریان زیادی در بازار داشته باشند.