به همت فعالان فهمای خراسان شمالی؛

56 اثر هنری با اقتباس از وصایای شهدا راهی جشنواره روح مقاومت شد

وصایای  شهدای خراسان شمالی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در قالب 56 اثر تصویری، تولید و برای رقابت در رویداد بین المللی «روح مقاومت» ثبت و ارسال شد.

به گزارش پرسون؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: 56 اثر تولیدی توسط نوجوانان و جوانان هنرمند کانون های این استان در قالب فیلم کوتاه، عکس نوشته، نماهنگ برای رقابت در جشنواره بین المللی روح مقاومت در سامانه بچه های مسجد ثبت شد.

«هاشم شیرازیان» در ادامه مطلب فوق افزود: از این میان آثار ثبت شده 30 اثر از فعالان کانون های مساجد گرمه با ثبت ، جاجرم 8 اثر، بجنورد 8 اثر، اسفراین 6 اثر و نیز مانه و سملقان 4 اثر در این رویداد رقابت می کنند.

شیرازیان، همچنین اضافه کرد: آثار ثبت شده مربوط به هنرمندان نوجوان و جوان عضو کانون های نباء، رأفت، شهید نظافتی، حضرت عباس(علیه السلام)، شهید دستغیب(ره)، امام جعفر صادق(علیه السلام)، محبان الزهرا(سلام الله علیها) و چهارده معصوم (علیهم السلام) در شهرستان های اعلام شده است.

وی همچنین اعلام کرد: کانون فرهنگی هنری اندیشه و ادب، شهدای مهمانک، پنج تن آل عباء، آدینه، امام رضا (علیه السلام)، امام خمینی (ره) شهدای سراب، پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) و علامه امینی (ره) در این شهرستان های نامبرده است.

وی در توضیحی تکمیلی گفت: رویداد بین المللی روح مقاومت در رشته های فیلم موبایلی، صوت، پادکست، کلیپ، نماهنگ و عکس نوشت و در دو بخش ملی و بین المللی (بازخوانی بخشی از وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)، سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، عماد مغنیه و ابومهدی المهندس برگزار شده و محوریت آثار ارسالی، قرآن و عترت در وصیت نامه شهداء، امام راحل، مرجعیت و علما در وصیت نامه شهداء، دفاع از وطن و اسلام در وصیت نامه شهداء، و آزاد بود.

گفتنی است، خراسان شمالی 2 هزار و 647 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

210093

مطالب مرتبط