خراسان شمالی

وضعیت قرمز یک ماهه در خراسان شمالی

سفر ممنوع

هفتم مرداد امسال بود که سخنگوی وزارت بهداشت از قرمز شدن وضعیت کرونایی خراسان شمالی خبر داد و حالا پس از گذشت حدود یک ماه، استان همچنان روی خط قرمز قرار دارد؛ این یعنی، طی این مدت برخی افراد به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توجهی نکرده اند تا علاوه بر بالا بردن احتمال ابتلای خود به کرونا، انتقال دهنده این ویروس منحوس باشند.
داروخانه حلقه آخر خدمات درمانی در کشور هستند، بدون آنها خدمات بهداشتی و درمانی ابتر می‌ماند اما مشکلات زیادی نیز بر سر راه داروخانه ها و داروسازان هستند که آن ها را با چالش جدی مواجه کرده است.
امسال محرم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، این بار «هر خانه یک حسینیه» شده و عاشقان و شیفتگان مکتب امام حسین(ع) در خانه های شان به عزاداری می پردازند. رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، این بار «هر خانه یک حسینیه» شده و عاشقان و شیفتگان مکتب امام حسین(ع) در خانه های شان به عزاداری می پردازند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی از اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با هدف تبیین ارزشهای انسان ساز مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی از اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با هدف تبیین ارزشهای انسان ساز واقعه کربلا، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
استان خراسان شمالی در مرداد ماه ۱۳۸۳ با تقسیم استان خراسان بزرگ به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، از استان خراسان بزرگ جدا شد . این منطقه؛ شش شهرستان با نام های بجنورد ، جاجرم, اسفراین, فاروج, شیروان, مانه وسملقان را در برمی گیرد.
حدود 2 هفته تا بازگشایی مدارس مانده است، اما هنوز در مورد شیوه آن اما و اگرهایی وجود دارد و خانواده ها را نیز سردرگم کرده است.
امسال هم طبق روال هر سال احوال بازار لوازم تحریر ناخوش است با این تفاوت که امسال کرونا هم شیوع پیدا کرده و علاوه بر خریداران، فروشندگان نیز از بی رونقی بازار و گرانی اجناس گلایه دارند.
گزارشی از اولین روز هفته دولت

751 پروژه ؛ برگ اول

751 پروژه با 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار روز گذشته و در اولین روز هفته دولت در استان به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی شد.
گشت و گذاری در محله ای در پایین شهر بجنورد

برو داداش، کرونا کجاست؟!

هر چقدر از مرکز شهر و محلات مرفه نشین به سمت محله های حاشیه نشین نزدیک می شویم رعایت پروتکل های بهداشتی رنگ می بازند. در برخی از این نقاط استفاده از ماسک را برای مبارزه با کرونا اولویت نمی دانند.
به صورت مجازی و همزمان با دهه اول محرم در خراسان شمالی؛

«سفینة النجاة» توسط هنرمندان مسجدی نمایشنامه خوانی می شود

نخستین نمایشنامه خوانی مجازی در استان خراسان شمالی با عنوان « سفینة النجاة» به مناسبت ایام محرم و توسط هنرمندان کانون پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) گرمه انجام می شود.
گفت و گو با فعالان ادبی خراسان شمالی

قافیه های کرونایی شعر

6 ماهی می شود که فضای مجازی جایگزین محافل ادبی شده است و شاعران در فضای مجازی به تبادل و تعامل با یکدیگر دست زده اند و دلخوش هستند به این که در این بستر سروده های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.
گزارشی از جلسه شورای شهر بجنورد؛

شهربازی سرمایه گذاران را به بازی نگرفت

رأی منفی شورای شهر بجنورد به پروژه سرمایه گذاری در شهربازی از مهم ترین موضوعات اولین جلسه هیئت رئیسه در سال آخر دوره پنجم شورای اسلامی شهر بود؛ جلسه ای که «زارعی» شهردار بجنورد مهمان آن بود تا به سوالات احتمالی اعضا در خصوص سرمایه گذاری پاسخ دهد.