معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی:

فرودگاه فعلی بجنورد کارایی ندارد

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با انتقاد نسبت به وضعیت فعلی فرودگاه بجنورد گفت: طرح راه‌اندازی فرودگاه دوم بجنورد بررسی و نتیجه آن گزارش شود.

به گزارش پرسون، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در دیدار با مدیر فرودگاه بجنورد سه زیرساخت فرودگاه با پروازهای منظم، راه‌آهن و بزرگراه را نبض حیاتی استان برای توسعه نامید و اظهار کرد: با فراهم کردن این سه زیرساخت، صنعت و اقتصاد استان شکوفا می‌شود.

غلامرضا هوایی بابیان اینکه به خراسان شمالی آمده‌ام تا زیرساخت‌های این استان را توسعه دهم، تصریح کرد: راه‌اندازی فرودگاهی مناسب با پروازهای منظم از نیازهای اساسی است اما فرودگاه فعلی این شرایط را ندارد.

وی به مدیر فرودگاه بجنورد پیشنهاد داد تا با جانمایی زمینی مناسب، طرح راه‌اندازی فرودگاه دوم بجنورد را بررسی و نتیجه را گزارش دهد.

هوایی ضمن تأکید بر نزدیکی فرودگاه دوم به راه‌های اصلی با در نظر گرفتن اصول فنی و انتخاب زمین در یک مسیر پرتردد خواستار ارائه گزارشی برای برقراری پروازهای عشق‌آباد شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در انتها پیشنهاد داد تا با رایزنی و مکاتبات لازم زمینه راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اترک در خراسان شمالی فراهم شود.

210448

مطالب مرتبط