استانداری خراسان شمالی در ارتقای عملکرد هفتم شد

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: رتبه هفتم جهش امتیاز عملکرد استانداری های کشور در سال ۹۸  نسبت به سال ماقبل آن به این استان رسید.

به گزارش پرسون؛ مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: براساس ارزیابی عملکرد استانداری ها که بتازگی اعلام شده، امتیاز عملکرد استانداری خراسان شمالی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۱ درصد رشد دارد.

مهدی کرامتی گفت: استانداری خراسان شمالی در ارزیابی عملکرد سال گذشته، رتبه ۱۳ استان های کشور را از آن خود کرده است، امتیاز کسب شده توسط استانداری این استان، بالاتر از استان های برخوردار از جمله تهران، خوزستان، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی، قم، کرمان و یا زنجان است.

وی با بیان اینکه عملکرد استانداری ها در شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی می شود افزود: عملکرد استانداری ها در ۶ محور عمومی و هفت محور اختصاصی مورد ارزیابی قرار می گیرد که محورهای عمومی شامل اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب کار و ارتقای بهره وری، ارتقای سلامت اداری و پاسخگویی، ارتقای نظام مدیریت عملکرد است.

کرامتی گفت: محورهای اختصاصی شامل ارتقای امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی، توسعه شهری و روستایی، ارتقای مدیریت بحران، همانگی امور اقتصادی و زنان و خانواده است.

وی با بیان اینکه سقف امتیاز برای ارزیابی عملکرد استانداری ها ۲ هزار امتیاز است اظهار داشت: متیاز کسب شده در محورهای عمومی ۸۱۱.۸۱ و امتیازات محورهای اختصاصی ۹۵۱.۵ و مجموع امتیازات کسب شده ۱۷۶۳.۳۱ است.

وی افزود: استانداری خراسان شمالی در محور توسعه مشارکت و نشاط سیاسی بیش از ۹۲ درصد امتیاز، در محور هماهنگی امور اجتماعی ۹۹.۲۸ درصد امتیاز، محور توسعه شهری و روستایی ۸۴.۷۷ درصد امتیاز کسب کرده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: در ارزیابی های انجام شده، استانداری خراسان شمالی در سایر محورهای اختصاصی تمام امتیازها به صورت کامل کسب کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: فرمانداری های شیروان و مانه و سملقان در ارزیابی عملکرد سال ۹۸ موفق به کسب امتیاز عالی شدند.

مهدی کرامتی گفت: فرمانداری شیروان در ارزیابی عملکرد سال ۹۸، با کسب ۹۲۰.۸ امتیاز از هزار امتیاز، عنوان عالی را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری هایی که ۹۰ درصد از امتیاز را کسب کرده باشند، عنوان عالی را کسب می کنند افزود: بر این اساس، فرمانداری شهرستان شیروان با کسب ۹۲۰.۸ امتیاز از هزار امتیاز، رتبه عالی را کسب کرده و رتبه نخست را در میان فرمانداری های استان از آن خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت کسب بیش از ۹۰ درصد امتیاز، رتبه عالی، کسب ۷۵ تا ۹۰ درصد امتیاز، رتبه خوب، کسب ۶۰ تا ۷۵ درصد رتبه متوسط و کسب کمتر از ۶۰ درصد امتیاز ضعیف است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی افزود: امتیاز فرمانداری شیروان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۴.۷۲ درصد رشد داشته است.

کرامتی گفت: فرمانداری شهرستان مانه و سملقان در ارزیابی عملکرد سال ۹۸ با کسب ۹۰۵.۵ امتیاز از هزار امتیاز، رتبه عالی را کسب کرده است و در میان فرمانداری های استان، رتبه ۲را به دست آورده است، امتیاز فرمانداری شهرستان مانه و سملقان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل، ۶.۳۷ رشد داشته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان اسفراین با کسب ۸۹۴.۹ امتیاز از هزار امتیاز عنوان خوب را کسب کرده و رتبه سوم در میان فرمانداری های استان را دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد سال ٩٨ تمامی فرمانداری های استان توسط وزارت کشور عالی یا خوب ارزیابی شد افزود: بیشترین رشد امتیاز ها با ۱۴.۷۲ درصد مربوط به فرمانداری شیروان و پس از آن با ۱۴.۲۷ درصد مربوط به فرمانداری فاروج است و در مجموع عملکرد فرمانداری ها رشد داشته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی افزود: فرمانداری ها در محورهای مختلف ارزیابی و آسیب شناسی می شوند، البته این امتیاز و رتبه ‌بندی‌ها دربرگیرنده همه حوزه‌های عملکردی نیست.

وی گفت: با توجه به قوانین و مقررات اداری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری، ارزیابی از عملکرد سال ۹۸، دفاتر مختلف استانداری و فرمانداری‌ها، به‌صورت مستقل با نظارت مستقیم مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور انجام شده است.

وی افزود: هدف از ارزیابی ها، فرمانداری ها،ارتقای خدمت رسانی به مردم، روان سازی امور مردم، ارتقای سطح زندگی مردم، ارتقاط شاخص های توسعه، ارتقای بهره‌وری، افزایش کارآیی سیستم و تعیین میزان کارآمدی است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی گفت: سقف امتیازها، هزار است و هر فرمانداری در مرحله نخست به صورت خوداظهاری، مستندات را در سامانه بارگذاری می کند و این خوداظهاری ها در دفتر بازرسی استانداری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، مستندات ارسال شده از سوی فرمانداری‌ها، در سه سطح مورد ارزیابی قرار گرفته است شامل ارزیابی دفاتر تخصصی استانداری، ارزیابی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و ارزیابی نهایی در مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور انجام شد.

عملکرد فرمانداری ها در ۹ محور ارزیابی شده است که شامل ارتقای امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه شهری و روستایی، مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی، زنان و خانواده، برنامه ریزی و پشتیبانی و ارتقای سلامت اداری، پاسخگویی و صیانت از حقوق شهروندان است.

تقسیمات سیاسی خراسان شمالی شامل هشت شهرستان، ۱۹ بخش، ۲۲ شهر، ۴۵ دهستان و یکهزار و ۲۹۸ روستا است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: ایرنا

209824

مطالب مرتبط