ایلام

وزیر کشور طی حکمی خبر داد؛

محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام شد

با حکم وزیرکشور، محمد نوذری، معاون سیاسی_امنیتی سابق استانداری ایلام، به عنوان سرپرست این اداره کل انتخاب شد.
مدیرکل میراث‌‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان:

صدور مجوز برای 2 دفتر مسافرتی و گردشگری در ایلام

عبدالمالک شنبه زاده گفت: پروانه بهره‌برداری 2 دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری با دریافت مجوز بند «ب» از سوی این ادار‌ه‌کل صادر شد.
قاسم سلیمانی دشتکی گفت: باید کارکنان ادارات چهار شهرستان زرد رنگ استان، با ظرفیت دو سوم کار کنند و با دستور فرماندار شهرستان خا، به افراد دارای علائم بیماری، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای دورکاری بدهند.
فرمانده انتظامی شهرستان چرداول اعلام کرد:

دستگیری عامل تیراندازی با سلاح شکاری در «بلاوه»

مظفر مهدی خانی گفت: دستگیری این متهم با استفاده از یک عملیات موفق و غافلگیرکننده صورت گرفت و پرونده این فرد راهی محافل قضایی شهرستان و استان گردید.
استاندار ایلام گفت: فعال شدن دادگاه‌های تخصصی تجاری برای تسهیل امر بازرگانی و تجاری تجار و بازرگانان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا ممکن بود برخی تجار عراقی توافقنامه خود با طرف ایرانی را اجرا نکنند و تجار ما برای رسیدگی به مشکلات خود در این کشور دست‌شان به جایی بند نباشد که با این اقدام مبارک، مشکلاتشان حل می‌شود.
این بالگرد اورژانس در حال انجام ماموریت پزشکی و انتقال بیمار بود که  با برخورد به محل فرود در فرودگاه ایلام، دچار حادثه شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام عنوان کرد: شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای این استان بالاتر از میانگین کشوری است، و از ۵۵۲ روستای استان ۴۹۸ روستا(معادل ۹۰ درصد مناطق) تحت پوشش آبرسانی قرار دارند.

به مناسیت فرارسیدن سالروز فاجعه زمین فوتبال چوار استاندار ایلام در پیامی با تاکید بر اینکه این حادثه غم انگیز یکی جنایت‌های عظیم است، افزود: در تاریخ ورزش بی‌سابقه بوده و لازم است متولیان امر تلاش کنند تا این سند مظلومیت در پیشینه ورزش جهان به ثبت برسد.

حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی:

هر عزتی که این مملکت دارد از حضرت امام است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: انقلاب اسلامی در سال 57 پایانی بر حکومت ننگین، ظالمانه، جبارانه، منحوس و سراپا وابسته پهلوی بود.

صبح چهارشنبه خیابان های سراسر استان ایلام، مملو از دوست داران انقلاب بود؛ انقلابی هایی که از همان جنس انقلابیون سال 1357 بودند. نسل دومی، سومی و چهارمی های انقلاب به میدان آمده بودند و بر خلاف سال های قبل که همه در کنار هم و دست در دست هم راه می رفتند، این بار با خودروها و موتور هایشان در خیابان ها جلوه می کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا اعلام کرد:

فقط  مسافرت دو گروه به استان ایلام مجاز می باشد

معروف بسطامی گفت: فقط دو گروه می توانند به استان ایلام سفر کنند که گروه اول تورهای گردشگری و گروه دوم  کسانی که اطلاعات خود را در سامانه ای که در آینده معرفی می شود ثبت  کرده باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد:

شناسایی 17 هزار و 276 فرد مبتلا به بیماری فشار خون

دکتر جمیل صادقی فر گفت: در اجرای پویش ملی فشار خون توانستیم حدود 85 درصد از افراد گروه سنی بیش از 30 سال را غربالگری کنیم که منجر به شناسایی 17 هزار و 276 فرد مبتلا به بیماری فشار خون و 3 هزار و 685 فرد مشکوک و مستعد به این بیماری شد.

مدیرعامل هلال احمر استان ایلام گفت: داوطلبان و خیرین این جمعیت همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۲۳ کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند در شهرستان ملکشاهی هدیه کردند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان کرد: تلاش و اقدام این بنیاد تا تحقق توسعه در شهرهای هلیلان و ملکشاهی که تحت اقدام توسعه گرایانه این بنیاد قرار گرفته اند، ادامه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی:

هزار و ۳۰۰ کودک در کشور به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شدند

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط به خانواده های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

پویش راه اندازی خانه کودک

راه‌اندازی ۵ خانه کودک در استان ایلام

از سوی جامعه‌ی ایلامیان مرکز (ج ا م)، جام بانوان، پنج خانه کودک در استان ایلام، به نیت توسل به پنج تن (ع)، راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اعلام کرد:

پیشرفت ۸۵ درصدی پل جزمان هلیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اعلام کرد: روند ساخت پل جدید جزمان در شهرستان هلیلان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.