آذربایجان غربی

در روزگار گذشته هرچند اعتیاد یک عمل مردانه بود و مصرف تریاک به عنوان شایع ترین مواد مخدر در جمع مردان مصرف می شد اما امروزه با مدرن شدن جوامع و پیچیده شدن زندگی ها اعتیاد به مواد مخدر به ویژه موادمخدر صنعتی یکی از شایع ترین معضل و آسیب اجتماعی جوامع کنونی بوده و زنان نیز از این آسیب ها به دور نیستند و در حال حاضر زنانه شدن اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی در تمام جوامع مطرح است.
امروز پنجشنبه طرح سولفات پتاسیم مجتمع پتروشیمی ارومیه در حالی به بهره برداری می‌رسد که می‌توان آن را یکی از گام های نخست و البته طلایی در راستای توسعه آذربایجان غربی، ارتقای شاخص های تولید و افزایش اشتغال به ویژه در حوزه مهمی نظیر پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن قلمداد کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی:

دولت مشوق های صادراتی را به صادر کنندگان پرداخت کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون باید دولت مشوق های صادراتی را به صادرکنندگان پرداخت کنند اما متاسفانه دولت هرسال یارانه صادرات را پرداخت نمی کند و طی سال گذشته نیز نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از یارانه صادراتی از سوی دولت پرداخت نشده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه:

آمادگی تجّار آذربایجان‌غربی در مشارکت اقتصادی در جمهوری آذربایجان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی آمادگی کافی برای مشارکت در بازسازی منطقه قره‌باغ و توسعه مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان را دارند گفت: ظرفیت لازم نیز برای این بازسازی و توسعه مهیاست.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

بهره برداری از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به زودی

استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پیش از پایان کار دولت پروژه های فاخر زیست محیطی از جمله تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، تالار مرکزی ارومیه و چند پروژه بیمارستانی و تولیدی به بهره برداری می رسد.
منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت لجستیکی قابل توجهی است که با توجه به قابلیت های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای، در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به بارانداز ارتباطی آسیای دور با اروپا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ غربی گفت: با توجه به تدوین لایحه بودجه سال آینده و تقدیم آن طی ۲ هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی، ۱۹ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال درآمد در این لایحه برای استان لحاظ شده است.
با اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی، در دو عملیات هوشمندانه، باند بین المللی قاچاق سلاح و مهمات و مواد مخدر که توسط ۲ تبعه کشورهای خارجی در داخل کشور هدایت می شدند، شناسایی و متلاشی گردید.
فرمانده مرزبانی آذربایجان ‌غربی خبر داد:

کشف ۶۲۵ راس دام در مرزهای آذربایجان‌ غربی

فرمانده مرزبانی آذربایجان ‌غربی از کشف ۶۲۵ راس انواع احشام برای مقابله با قاچاق دام در مرزهای این استان خبر داد.