در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید؛

فاز اول پروژه خط تغذیه گازرسانی محور زره‌شوران تکاب

فرماندار تکاب گفت: برای اجرای فاز اول طرح تامین گاز ایستگاه‌های تقلیل فشار محور تخت سلیمان - زرشوران تکاب ۴۵ کیلومتر خط تغذیه احداث و لوله گذاری شده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده‌ است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، امیر ستوده در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه‌ای شامل فاز اول طرح گازرسانی محور تخت سلیمان - زرشوران و واحد صنعتی تولید ورق‌های فایبر گلاس اظهار داشت: برای اجرای فاز اول طرح تامین گاز ایستگاه‌های تقلیل فشار محور تخت سلیمان - زرشوران تکاب ۴۵ کیلومتر خط تغذیه احداث و لوله گذاری شده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده‌ است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح گازرسانی، یک‌هزار و ۵۸۸ خانوار ساکن در ۱۸ روستای محورهای تخت‌سلیمان، زرشوران و کرفتو تکاب و همچنین صنایع، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی این محور از گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

وی بیان‌کرد: با تکمیل و افتتاح فاز اول طرح خط تغذیه گازرسانی محور تخت‌سلیمان، کمربند گازی در تکاب تشکیل و تعداد روستاها و صنایع تحت پوشش شبکه گاز طبیعی افزایش و گازرسانی پایدار در منطقه برقرار شده‌است.

فرماندار تکاب اظهار داشت: همچنین واحد صنعتی تولید ورق‌های فایبرگلاس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون مترمربع از این نوع ورق در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح‌ شد.

ستوده‌فر ادامه داد: برای راه‌اندازی کارخانه تولید ورق های فایبرگلاس ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با بهره برداری از آن برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم شده ‌است.

وی اضافه کرد: محصولات این کارخانه علاوه بر عرضه و فروش در سایر استان‌ها، به میزان ۲۰۰ هزار دلار در سال به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان صادر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در سفری یک روزه خود به تکاب به همراه مدیران کل دفتر امور اجتماعی و پدافند غیر عامل استانداری، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای گمنام و شرکت در آیین‌های گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و افتتاح طرح‌های عمرانی با امام جمعه این شهرستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

هم‌زمان با دهه فجر ۲ طرح توسعه‌ای شامل فاز اول طرح گازرسانی محور تخت سلیمان - زرشوران و واحد صنعتی تولید ورق‌های فایبرگلاس با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و محلی در تکاب به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

231986