افتتاح و کلنگ زنی بیش از 600 طرح عمرانی در آذربایجان‌غربی


استاندار آذربایجان‌غربی از اجرای بیش از ۶۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی افتتاح و کلنگ زنی همزمان با ایام دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر ۶۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با ۳۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی افزود: عمده پروژه‌های دهه فجر در مناطق روستایی و محروم استان به بهره برداری رسید که نقش مهمی در رفع محرومیت و تامین زیرساخت‌های توسعه خواهد داشت.

شهریاری با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی با سه کشور همسایه هم مرز است افزود: با بهره گیری از ظرفیت مرز برای توسعه استان اقدامات درخشانی انجام شده است به طوریکه در ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات استان بوده که بیانگر استفاده از توانمندی های مرزی است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز تزریق اولین واکسن کووید 19 در استان گفت: تا خرداد سال آینده به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا تزریق می‌شود.


شهریاری با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب درختی در کشور است گفت: با اقدامات انجام گرفته برای تسهیل صادرات سیب پیش بینی می شود در پایان سال مشکلی از بابت موجودی سیب در سردخانه های استان نباشد.

وی ادامه داد: هرچقدر کشاورزی استان به سمت دانش روز حرکت کند و پیوند علم و کشاورزی تقویت شود شاهد بهره مندی بیشتری از این ظرفیت برای اشتغال و تولید خواهیم بود.

انتهای پیام/

232185