آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل گمرک بازرگان:

ورود ۱۷۹ هزار تن کالا از مرز بازرگان به کشور

سرپرست اداره کل گمرک بازرگان با اعلام اینکه از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، ۱۷۹ هزار تن کالا از این مرز وارد کشور شده است گفت: البته به علت شیوع کرونا، ۴۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ غربی با عنوان اینکه ثبت نام پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه ‌دقیقه‌ای در استان آغاز شده است گفت: ثبت نام تا پایان آذرماه جاری ادامه دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه خبر داد:

مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات مارمیشو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و دقایقی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن استان آذربایجان غربی:

۱۵۱ پرونده ارزی تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از تعیین تکلیف ۱۵۱ پرونده ارزی در آذربایجان غربی خبر داد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی:

بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد: در هشت ماهه امسال با تلاش مرزبانان بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در نقاط مرزی آذربایجان غربی کشف و ضبط شده اند.

معاون استاندار آذربایجان غربی:

احداث ۱۸۰۵ واحد زلزله زده قطور خوی به اتمام رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۴۵۰۰ واحد خسارت دیده در زلزله قطور خوی و سلماس، مراحل احداث ۱۸۰۵ واحد بصورت کامل به اتمام رسیده است.
یک جامعه شناس گفت: بحران هویت عمده پیامد روحی و روانی مدگرایی است.
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ:

تردد در محور شاهین‌دژ - تکاب نیاز به زنجیر چرخ دارد

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهین‌دژ گفت: تردد در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی محور شاهین‌دژ - تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی به ویژه گردنه "مایین‌بلاغ" به علت بارش برف و لغزنده بودن جاده نیاز به زنجیر چرخ دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده گفت: در سال جاری، حدود ۱۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نقده به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که با اجرای این طرح ها ، حدود ۳۲۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح کرد:

حق آبه دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود/ اتمام تونل انتقال آب در سال جاری

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با بستن سر دهنه‌های حوضه آبریز، روند رهاسازی حق آبه دریاچه ارومیه از آذرماه امسال تا اوایل خرداد ماه سال آینده انجام می‌شود.
مدیر سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری ارومیه خبر داد:

زنده گیری یک قلاده گرگ در یکی از منازل مسکونی ارومیه

مدیر سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری ارومیه گفت: امروز ۲۶ آبان ماه تعداد ۱۰ تماس از سوی شهروندان مبنی بر مشاهده گرگ در حاشیه شهر ارومیه با این سامانه برقرار شده است.
مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

جذب بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو از جذب ۱۶۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری طی نیمه نخست سال جاری در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو خبر داد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه:

پیام تسلیت امام جمعه آذربایجان‌غربی در پی درگذشت امام جمعه اهل سنت ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی، درگذشت ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت این شهر را تسلیت گفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کرد:

افزایش ۵۵ درصدی تولید چغندرقند در پیرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی پیرانشهر گفت: این شهرستان حدود ۳۰ درصد چغندر قند استان را تولید می‌کند و به این لحاظ قطب تولید این محصول استراتژیک در استان و کشور است.