آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: در آذربایجان‌غربی ۱۲ اثر تاریخی به ثبت ملی رسید و این آثار شامل
7 اثر گرده‌سوره، شب آقا، صوفیان، گردمزرا از اشنویه، جهودلر تپه سی از شاهین‌دژ، بیقوش تپه‌سی از چالدران و روستای ترمنی از ارومیه بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران انتظامی ماکو حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را متوقف کردند و طی بازرسی انجام شده کالای قاچاق به ارزش 2میلیارد ریالی از این تریلی کشف و یک نفر متهم دستگیر شد.
آرتمیا جزء موجودات ریز دریایی از شاخه بند پایان، رده سخت پوستان و زیر رده آبشش پایان است که امروزه به عنوان یک غذای زنده ارزشمند برای تغذیه بسیاری از ماهیان پرورشی، میگو و انواع ماهیان تزیینی به ویژه در مراحل حساس لاروی در سطح وسیعی از جهان به کار برده می‌شود و آرتمیا یک گنج بی‌پایان در دل دریاچه ارومیه است که در صورت توجه مسوولان و با مدیریت اصولی می‌تواند تحولی در اقتصاد منطقه ایجاد کرده و باعث ارزآوری و درآمدزایی در کشور و منطقه شود که همچنان مورد اغفال مسوولین قرار گرفته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی شده که برای ۳۶ طرح و پروژه نیمه تمام باقیمانده در آذربایجان غربی ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، که در جلسه شورای برنامه ریزی این طرح‌ها مصوب می‌شود و در ۶ ماه آینده به اتمام خواهند رسید.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از کاهش ۱۴ میلیون مترمکعبی حجم دریاچه ارومیه خبر داد گفت: دریاچه سه میلیارد و ۳۵ میلیون مترمکعب حجم دارد در حالی که در مشابه سال گذشته این حجم سه میلیارد و ۴۹ میلیون مترمکعب بود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) پویش مادر به خانه برمی‌گردد در استان راه‌اندازی شده که در آن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی زنان زندانی جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست:

شرایط پارک ملی دریاچه ارومیه مناسب است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌غربی گفت: ظرفیت نگهداری قوچ و میش در مراتع جزیره کبودان در حدود 750 تا 800 رأس است، اما در حال حاضر در حدود 1000 راس قوچ و میش در این مراتع وجود دارد و مشکلی از بابت جمعیت این دو گونه و شرایط زیستگاهی آن در جزیره کبودان وجود ندارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی:

آذربایجان غربی گرمتر می شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان افزایش می یابد.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان:

کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های حساس همچنان ناسالم است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای ارومیه، میزان آلودگی این شهرستان برابر با ۱۱۴ است که کیفیت هوا را در این شهر برای گروه‌های حساس در سومین روز متوالی در حد ناسالم کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

رنگ ۴ شهرستان آذربایجان غربی آبی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس سنجش اعلامی شهرستان‌های، بوکان، سردشت، پیرانشهر و چایپاره در وضعیت آبی قرار دارند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی

ارتقای اینترنت ثابت۷۵۶ روستا به اپراتور روستایی ابلاغ شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست بررسی زیرساخت‌های ارتباطی استان در فرمانداری مهاباد اعلام کرد: ارتقاء اینترنت ثابت ۷۵۶ روستا به اپراتور روستایی"‌های وب" ابلاغ شده است.