مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی به میزان ۴۰ هزار متر مکعب افزایش می یابد.
تصویر ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی افزایش می یابد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان آذربایجان غربی، لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غرب از اقدامات در دست اجرا برای مقابله با تنش آبی را برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب به میزان ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی تکمیلی این میزان مخزن ذخیره آب در سال جاری خاتمه خواهد یافت.

وی بابیان اینکه ظرفیت مخازن موجود استان ۴۰۲ هزار مترمکعب و ظرفیت مخازن در مدار ۳۹۸ هزار متر مکعب است، اظهار کرد: در بحث مخازن ذخیره آب نسبت به استانداردهای کشوری عقب هستیم که برای رفع این مشکل کمبود، در صورت تامین اعتبار، نهضت مخزن سازی به راه خواهیم انداخت.

خوش سیرت بااشاره به حفر ۱۰۰ حلقه چاه جدید در استان با هدف مقابله با تنش آبی خبرداد و گفت: از این تعداد مراحل مربوط به انجام مناقصه ۶۰ حلقه چاه در حال انجام است که تا پایان سال مالی جاری عملیات اجرایی آنها به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه گذشته خشک ترین سال در ۵۰ سال گذشته بود، تصریح کرد: کاهش نزولات آسمانی و بروز خشکسالی، چالش هایی را در تامین آب در استان بوجود آورده است که ضروری است مردم در مصرف آب مدیریت کافی داشته باشند.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه استاندارد مصرف آب روزانه هر شهروند در کشور ۱۵۰ لیتر شرب است، گفت: در حال حاضر حدود ۵۷۰۰ خانوار مشترک آب قانونی در استان وجود دارد که ۶۰درصد از آنها زیر الگوی مصرف آب مصرف می کنند.

منبع: ایسنا

352709