۲۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در آذربایجان غربی صادر شد

معاون امور معادن سازمان صمت آذربایجان غربی از صدور ۲۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در استان خبر داد و اظهار داشت: با به بهره‌برداری رسیدن ۲۴ معدن جدید در استان استخراج سالیانه ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان افزایش یافت.
تصویر ۲۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در آذربایجان غربی صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان آذربایجان غربی، پریسا عابدپور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۴ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن صادر شد که با وارد شدن این معادن به چرخه تولید و استخراج زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲۲ نفر فراهم گردید.

وی با بیان اینکه این معادن دارای ۲۲۲ میلیون تن ذخیره قطعی می‌باشند، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن ۲۴ معدن جدید در استان استخراج سالیانه ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان افزایش یافت.

عابدپور تصریح کرد: برای به بهره‌برداری رسیدن معادن مورد نظر در استان بیش از یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری معادن استان افزایش چشمگیری داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های معدنی استان صادر و ۱۳ فقره گواهی نامه کشف با حجم سرمایه گذاری بیش از ۵۵ میلیارد ریال در استان صادر گردید.

عابدپور عنوان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر دارای ۱۷۹ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۶۳ معدن دارای گواهی نامه کشف معتبر با ذخیره قطعی ۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۲۱ میلیارد ریال می‌باشد.

معاون امور معادن سازمان صمت استان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۱۷ میلیون و ۴۳۵ هزارتن انواع مواد معدنی و ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

366312