آغاز برداشت چغندر قند از اراضی زیرکشت این محصول در مهاباد

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مهاباد از برداشت چغندرقند از هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش ۹۰ هزار تن چغندر قند از اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی نشان نمی‌دهد.
تصویر آغاز برداشت چغندر قند از اراضی زیرکشت این محصول در مهاباد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان آذربایجان غربی، آوات نورانی کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مهاباد گفت: برداشت چغندرقند از هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان و انتقال آن به کارخانه‌های قند آذربایجان غربی آغاز شد.

نورانی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش ۹۰ هزار تن چغندرقند از اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول در سال جاری ۲۰۰ هکتار کمتر از پارسال است، ادامه داد: میانگین برداشت چغندرقند در مزارع کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری حدود ۵۰ تن در هکتار پیش‌بینی شده که این مقدار پارسال ۴۵ تن بود.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: با تصویب دولت امسال این محصول با نرخ تضمینی هر کیلوگرم هزار و ۲۴۷ تومان با عیار ۱۶ از کشاورزان خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

آذربایجان‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و دارا بودن پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده همواره در تولید چغندرقند و شکر در کشور در جایگاه برتری قرار داشته و یکی از قطب‌های مهم تولید چغندرقند در کشور است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

منبع: ایرنا

366270

مطالب مرتبط