آسفالت ۳۴ کیلومتر از راه‌های روستایی مهاباد در حال اجرا است

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: امسال آسفالت ۳۴ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان در دست اجراست که تاکنون بیش از ۲۸ کیلومتر آن انجام شده یا در حال انجام است.
تصویر آسفالت ۳۴ کیلومتر از راه‌های روستایی مهاباد در حال اجرا است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان آذربایجان غربی، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های راهداری مهاباد گفت: راه های ۷۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان آسفالت است که این میزان سه درصد کمتر از ‌میانگین کشوری است.

شکری افزود: با توجه به هدفگذاری برنامه ششم توسعه نسبت به اولویت آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور هم اکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی در شهرستان های مختلف استان آماده آسفالت است.

وی ادامه داد: این امر در راستای اجرای جهاد بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان برای برخورداری خانوارهای روستایی از راه مناسب و توسعه ارتباطات و اقتصاد روستایی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کمبودهایی در تأمین قیر و آسفالت وجود دارد، اضافه کرد: برای آسفالت این مقدار راه روستایی ۱۱ هزار و ۶۹۰ تن قیر مورد نیاز است که تاکنون نزدیک به هزار و ۷۶۲ تن قیر تحویل شده و امید است مابقی آن نیز به زودی تحویل شود.

شکری با اشاره به طرح های راهداری مهاباد هم گفت: هم اکنون هشت کیلومتر از مسیر راه روستای "آلبلاغ" به صورت مشارکتی و تأمین منابع مالی خیران در دست اجراست و میانگین درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان نیز در حد میانگین استانی است.

فرماندار ویژه مهاباد نیز اظهار داشت: امسال آسفالت ۳۴ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان در دست اجراست که تاکنون بیش از ۲۸ کیلومتر آن انجام شده یا در حال انجام است.

عارف خدرلو با بیان اینکه یکی از بخش های رفع محرومیت زدایی، ارتقای مسیر و راه های ارتباطی است، افزود: با تخصیص به موقع اعتبارات لازم قبل از شروع فصل بارندگی شاهد آسفالت و بهسازی مقدار بیشتری از محورهای روستایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بخشی از مسیرهای روستایی برای اجرای عملیات عمرانی و ارایه خدمات رفاهی توسط دولت دارای مشکل معارض است که از روستاییان انتظار داریم برای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشند.

آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر روستایی و سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر اصلی، فرعی و بزرگراه است.

منبع: ایرنا

366031