ثبت کمترین آمار ابتلا به کرونا طی ۸۰ روز گذشته در آذربایجان غربی

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی از ابتلای 756 نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: این میزان کمترین آمار ابتلا طی ۸۰ روز گذشته است.
تصویر ثبت کمترین آمار ابتلا به کرونا طی ۸۰ روز گذشته در آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان آذربایجان غربی، علی احمد آقاپور رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۷۵۶ نفر به کرونا در استان ثبت شد که کمترین آمار ابتلا طی ۸۰ روز گذشته است.

آقاپور افزود: از روز نهم مرداد امسال، روند ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافت و در این مدت که پیک پنجم کرونا در آذربایجان غربی نظیر دیگر نقاط کشور حاکم بود، رکورد ثبت شده روزانه ابتلا به کرونا به ۲ هزار و ۳۰۹ نفر نیز رسید.

وی اضافه کرد: با فروکش کردن این پیک، تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌ها کاهش یافته ولی هنوز با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۶۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان بستری شدند که از این تعداد ۱۱۹ نفر مربوط به شهر ارومیه بود.

آقاپور گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۳۶۵ نفر رسیده که از این تعداد ۲۷۵ نفر در بخش‌های آی سی یو بوده و ۳۹ نفر با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به فوت ۱۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی از جمله ۶ نفر در ارومیه افزود: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و ۶۷۶ نفر رسیده است.

تاکنون ۲۹۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۳ درصد این تعداد، جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

366437