به همت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی صورت گرفت؛

برگزاری جشنواره اوقات فراغت تابستان

به همت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و با حضور جمعی از مسئولان و روسای هیات های ورزشی، ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی و سمن های فعال در حوزه جوانان همچنین دستگاه های اجرایی استان مرکزی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، جشنواره اوقات فراغت فصل تابستان برگزار شد‌.

تصویر برگزاری جشنواره اوقات فراغت تابستان

به گزارش پرسون از مرکزی ، این جشنواره که با هدف استعداد یابی و نخبه پروری و با حضور پر شور مردم و ورزشکاران برگزار شد با برنامه های مختلف و متنوعی از جمله اجرای موسیقی و نمایش از سوی هنرمندان شهر اراک، برنامه های شاد و عروسکی برای کودکان همراه بود و بسیاری از ورزشکاران و جوانان هنرمند به ارائه آثار و توانمندی های خود در این جشنواره پرداختند‌.

عابد حقدادی ، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی در جریان برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: پس از اینکه در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا کاهش یافت، بحث اجرای برنامه های اوقات فراغت نیز با رویکرد جدیدی آغاز شد.

حقدادی با تبریک و گرامیداشت دهه امامت و ولایت، تصریح کرد: از آنجا که در شرایط کرونایی بسیاری از رشته ها و اماکن ورزشی تعطیل بود، این جشنواره ورزشی نیز پس از دو سال تعطیلی برگزار می شود؛ لذا تمام تلاش‌ها برای افزایش شور و نشاط اجتماعی در میان نوجوانان و جوانان به کار گرفته شده است.

حقدادی با بیان اینکه در برنامه های تابستان هدف ما تنها پر کردن اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان نیست، خاطر نشان ساخت: رویکرد و برنامه های مدنظر در اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به سمت غنی سازی اوقات‌ فراغت نوجوان و جوانان در حال حرکت است.

وی با اشاره به حضور گروه های جهادی، فرهنگی و اجتماعی همچنین قشرهای مختلف مردم در راستای برگزاری این جشنواره افزود: بیش از ۶۰۰ برنامه از سوی ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استان مرکزی در قالب برنامه های اوقات فراغت برگزار خواهد شد.

حقدادی برگزاری این جشنواره همزمان با اعیاد قربان و غدیر را به منظور ایجاد روحیه شادابی و نشاط میان مردم دانست و یاد آور شد: ترغیب و تشویق خانواده‌ها برای حضور در برنامه های اوقات فراغت و تغییر فضایی که پس از همه گیری بیماری کرونا بوجود آمده بود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شماره می رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر ضرورت پیگیری بحث اوقات فراغت میان جمعیت روستایی،تصریح کرد: انتظار می‌رود با همکاری و هم افزایی میان تمام دستگاه های ذیربط در حوزه اوقات فراغت شاهد اجرای برنامه های مطلوبی باشیم.

وی بیان داشت: جا دارد از تمام ارگان ها و سمن های فعال در حوزه جوانان برای برگزاری این جشنواره و عرضه برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی تشکر و قدردانی بعمل آید.

شایان ذکر است؛ این مراسم با برنامه های دیگری از جمله اجرای استندآپ کمدی، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازی های بومی و محلی همچنین اهدای جوایز به شرکت کنندگان همراه بود.

یاد آور می شود؛ در پایان این جشنواره از سمن ها و دستگاه های برتر در حوزه جوانان تقدیر شد.

405711