در نشست شستا عنوان شد؛

خدمات دهی شستا به ۴۴ میلیون نفر / تسویه بدهی ۸۸ هزار میلیارد تومانی به بانک رفاه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا گفت: شستا به ۴۴ میلیون نفر خدمات می‌دهد. امروز سرمایه شستا متعلق به بیمه شدگان کارگران است، اما استفاده بین نسلی از آن می‌شود و شستا به سمت ۴۰ میلیون سهامدار می‌رود.
تصویر خدمات دهی شستا به ۴۴ میلیون نفر / تسویه بدهی ۸۸ هزار میلیارد تومانی به بانک رفاه

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز همایشی توسط شرکت سرمایه گذاری شستا برگزار شد که در ابتدای آن ابراهیم بازیان؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا گفت: اقتصاد مقاومتی با تکراری عمل از ذهن‌ها دور می‌افتد و شستا در سال ۶۵ تاسیس و در سال ۹۹ به عنوان ۵۳۷ مین شرکت به عنوان شرکت بورسی پذیرفته شد.

وی افزود: در تولید و توزیع دارو، حمل و نقل دارویی، اکتشاف و استخراج، خدمات اینترنت و اپراتوری، فعالیت در بورس و بانک و بیمه مشغول فعالیت‌ها و انجام وظایف هستیم و شستا به ۴۴ میلیون نفر خدمات می‌دهد. امروز سرمایه شستا متعلق به بیمه شدگان کارگران است، اما استفاده بین نسلی از آن می‌شود و شستا به سمت ۴۰ میلیون سهامدار می‌رود. این خانواده بزرگ یک جهاد مقدس را انجام می‌دهد و همه مدیران و برنامه ریزان، سربازان این عرصه هستند.

بازیان ادامه داد: شستا با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۶۵ تاسیس و آخرین افزایش سرمایه آن به ۱۶۳ همت رسیده است. شاه بیت شعار این همایش تولید است و همه این چالش‌های عملی ما باید به تولید ختم شود. بیش از ۳۵ درصد سیمان کشور در ۱۸ کارخانه جات ما تولید می‌شود و ۳۵ درصد داروی کشور را تولید می‌کنیم. نقش آفرینی در حوزه پتروشیمی به عنوان صدر سرمایه گذاری در شرکت سرمایه کذاری شستا وجود دارد. شستا ث اپراتور سوم کشور است که رایتل در این مجموعه قرار دارد و ۵ درصد نیروگاه‌های حرارتی کشور در این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا در پایان سخنان خود مطرح کرد: ۴۷ درصد تایر کشور در گروه صنعتی بارز که زیر مجموعه شستا است، تولید می‌شود. امیدواریم مشکلات موجود در تولید را در شرکت‌هایی که در ۲۵ استان وجود دارد، از بین ببریم. باید به سمت هم افزایی برویم که یکی از ضرورت‌های مدیریت اقتصادی کشور است. در بحث کانی‌های فلزی و غیر فلزی برنامه در جهت توسعه داریم.

در ادامه این مراسم میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۵ میلیون بیمه شده به صورت مستقیم در شستا وجود دارد، گفت: شستا با ۱۸ خدمت کار خود را با رویکرد تحقق عدالت و امنیت آفرینی در جامعه عهده دار است. تامین اجتماعی علاوه بر آن که به عنوان تسهیلگر تولید و در جهت تقویت اقتصاد حرکت می‌کند خودش به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی، نقش ایفا می‌کند و در ۹ هلدینگ تخصصی فعالیت دارد که هر کدام از این هلدینگ‌ها سهم قابل توجهی در بخش‌های تخصصی کشور عهده دار است.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری، این اموال و دارایی‌ها مربوط به قشر مولد همچون کارگران و کارمندان و بازنشستگان عزیز است و حق الناس ویژه‌ای است که باید دقت در حفظ سرمایه مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم در این همایش بتوانیم به هدف بزرگ در حوزه سرمایه گذاری برسیم. باید با تمرکز راهبردی بتوانیم سهم مورد نظر را در عرصه‌های مختلف احیا کنیم. سهم منابع تامین اجتماعی از حوزه سرمایه گذاری ۶ درصد است و باید بتوانیم این عدد را به ۱۸ درصد برسانیم. یکی از راهبرد‌های ما افزایش نرخ بازدهی سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در شستا است. در سال گذشته در فروش تجمیعی حدود ۷۲ درصد رشد را شاهد بودیم و در سود تحمیلی ۴۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

موسوی با بیان اینکه هلدینگ‌های ما تا زمانی که از تله درآمد متوسط بیرون نیایند، نمی‌توانیم به هدف خود برسیم، مطرح کرد: در زیرمجموعه ما باید توجه به نوآوری‌های دانش بنیان صورت گیرد. مهم‌ترین عامل گذر از این شرایط، توجه به دانش بنیان و تاکید به هم افزایی و استفاده از توانمندی‌های داخلی است. راهبرد ما صیانت از دارایی‌ها و اموال مردم است. باید شفافیت را ایجاد کنیم و از سامانه‌های مکانیزه بهره ببریم. از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های نظارتی باید استفاده شود و باید با فساد مبارزه کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان سخنان خود اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی باید نماد طهارت اقتصادی باشد. باید با منطق حرفه‌ای و تخصصی و مردمی بودن و انقلابی گری، مسیر سالم سازی را با قوت ادامه دهد. توسعه سرمایه گذاری در شستا راهبرد ماست که با هدف گذاری ۴۰۰ همتی در این عرصه جلو می‌رویم و این همایش باید به یک خروجی عملیاتی برسد. در این دوره که از مدیریت جهادی دولت سیزدهم شاهد هستیم. در هرجایی که توان داخلی را به کار گرفتیم، بر مشکلات دیرتر شدیم. تامین اجتماعی به عنوان ابربدهکاران نظام بانکی شناسایی شد، اما در دو روز گذشته اعلام کردیم تمام بدهی‌هایی که به بانک رفاه داشتیم که رقمی بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد تومان بود را تسویه کردیم.

405514

مطالب مرتبط