انواع وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کدامند؟

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با کارمزد بسیار اندکی که در ازای وام پرداختی دریافت می‌کند، یکی از بانک‌هایی است که متقاضیان بسیاری دارد؛ بنابراین قبل از اقدام به درخواست اخذ وام بهتر است با شرایط آن آشنا شوید.

تصویر انواع وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کدامند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به چند مدل می‌شود از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وام گرفت که دریافت وام بر اساس گردش حساب یکی از این مدل‌هاست و ۳ روش دارد. نخست اینکه با حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود تراکنش‌های مختلفی داشته باشید و پس از گذشته حداقل ۳ ماه بتوانید بر اساس معدل حساب خود مبلغ درخواستی وام را دریافت کنید. در این روش پول شما بلوکه نمی‌شود.

مورد دوم اینکه با حساب قرض‌الحسنه جاری خود وام دریافت کنید. حساب جاری در واقع حسابی است که امکان دریافت دسته چک را هم به مشتری می‌دهد. در این روش کلیه اشخاص حقیقی، اعم از پزشکان، وکلا، استادان دانشگاه در حوزه علم و فرهنگ، مهندسان، معلمان، مدرسان موسیقی، دانشجویان، ورزشکاران، کسبه، صاحبان صنوف، اهالی حرفه و فن و هنر و... می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری حقیقی و استفاده از خدمات و مزایای آن در قالب اخذ دسته چک یا کارت نقدی شتابی بدون دسته چک و یا دسته چک و کارت به‌صورت توأمان نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و تمرکز وجوه در اختیار خود اعم از درآمد، حقوق، مستمری، پاداش و پرداخت و انتقال وجوه مخارج روزمره و... از طریق امکانات این بانک، علاوه بر برخورداری از خدمات بانکی نظیر خرید اینترنتی کالا، شارژ از پایانه‌های فروش، برداشت وجه، واریز وجه از طریق دستگاه ATM، انتقال وجه پایا، ساتنا و سایر خدمات نوین بانکی از قبیل اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و...) به‌صورت ۲۴ ساعته و در همه ایام سال، همزمان بر اساس میزان مانده حساب پایان روز خود، امتیاز میانگین حساب کسب کرده و پس از گذشت حداقل سه ماه یا بیشتر از زمان افتتاح حساب خود، متناسب با امتیاز میانگین حاصله، از وام قرض‌الحسنه این بانک بهره‌مند شوند.

حداکثر وام این بانک برای هر فرد، ۲۰۰میلیون تومان است و در صورتی که امتیاز متقاضی، بیش از سقف فردی باشد، می‌تواند مازاد امتیاز کسب شده خود را به بستگان درجه یک خود انتقال دهد.

شما می‌توانید پس از افتتاح حساب اینترنتی یا حضوری و اطلاع از شماره مشتری خود، به‌صورت آنلاین با مراجعه به همراه‌بانک «مهریران» یا قسمت «محاسبه معدل حساب» در وب‌سایت بانک به نشانی www.qmb.ir از معدل حساب خود مطلع شوید.

سومین مدل دریافت وام بر اساس گردش حساب، بر اساس تفاهمی است که بین یک شرکت و بانک منعقد می‌شود. در این روش یک مجموعه به عنوان شخص حقوقی حساب‌های خود را نزد بانک خواهد داشت و با دریافت حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند افرادی را برای دریافت وام به بانک معرفی کند.

در این ۳ مدل نرخ کارمزد ۴ درصد است و مدت بازپرداخت هم بستگی به گردش حساب دارد.

دریافت وام در کوتاه‌ترین زمان

در یک مدل دیگر با عنوان طرح حمایتی فرد حقیقی، باید برای مدتی پول نزد بانک تودیع شود که البته این طرح برای آن دسته از مشتریان طراحی شده که خواستار استفاده از وام قرض‌الحسنه بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.
این طرح برای متقاضیانی مطلوب است که فرصت ایجاد معدل حساب را نداشته و به واسطه منابع پیش‌بینی شده صندوق اجتماعی شعبه، خواهان مرتفع شدن تمام یا بخشی از مشکلات‌شان با افزایش مبلغ وام قابل دریافت برای خود هستند.
در این طرح، متقاضی هر مبلغی را (تا سقف ۵۰ میلیون تومان) در بانک تودیع کند، بعد از ۴۵ روز می‌تواند ۲برابر آن را دریافت کند. پول اولیه‌ای که نزد بانک گذاشته را نیز در پایان پرداخت اقساط دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه میزان و موعد دریافت وام مد نظر را خود انتخاب می‌کند.

به‌عنوان نمونه مشتری با مراجعه به شعبه خواستار استفاده از وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ماهه است، به همین منظور با تودیع مبلغ ۵۰ میلیون تومان در حساب پس‌انداز خود، اقدام به تکمیل فرم‌های شرکت در صندوق اجتماعی و طرح یاد شده می‌کند. شعبه به موجب درخواست مشتری، نسبت به ثبت درخواست و انتقال مبلغ درخواستی مشتری به صندوق اجتماعی شعبه به‌واسطه انتخاب موعد دریافت وام (۴۵ روز بعد) اقدام می‌کند.

پس از سپری شدن زمان یاد شده، مشتری نسبت به تکمیل پرونده وام خود اقدام و شعبه در صورت مثبت بودن استعلام فرد وام‌گیرنده و ضامن، نسبت به واریز وام ۱۰۰ میلیون تومانی درخواستی (۵۰ میلیون تومان از محل منابع بانک با کارمزد ۴ درصد و ۵۰ میلیون تومان از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه با کارمزد ۲ درصد) به حساب پس‌انداز متقاضای با بازپرداخت ۳۶ ماهه اقدام خواهد کرد.

کالاکارت با کارمزد ۴ درصد

طرح دیگری که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وجود دارد، اعطای کارت اعتباری یا همان کالاکارت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد سالانه است. اعتبار این کارت می‌تواند صرف خرید از پذیرنده‌هایی شود که طرف قراردادا بانک هستند. مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام ۶ تا ۲۴ ماه است. باید توجه داشت که در صورت خرید یا عدم خرید کالا و خدمات، اقساط وام یک ماه پس از دریافت کالاکارت آغاز می‌شود.

همچنین در صورت پرداخت منظم اقساط، امکان استفاده مجدد از طرح کالاکارت وجود دارد. البته برای این منظور باید اقساط وام قبلی تمام شده باشد که برای استفاده مجدد از طرح هم نیاز به تشکیل پرونده جداگانه یا ضامن جدید نیست.

405524

مطالب مرتبط