به گزارش سایت خبری پُرسون، با ثبتنام در سامانه نوبتدهی، کاربران میتوانند به صورت برخط، نوبت درمانی دریافت کرده و از خدمات مراکز درمانی تأمین اجتماعی بهرهمند شوند.
راهاندازی این سامانه، گامی مهم برای کاهش ازدحام در مراکز درمانی، صرفهجویی در زمان، افزایش عدالت در دسترسی به خدمات، ارتقای کیفیت خدماترسانی و توسعه خدمات الکترونیکی تأمین اجتماعی به شمار میرود.
فرایند دریافت نوبت به صورت کاملاً غیرحضوری برای بیمهشدگان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش آنها انجام میشود و کاربران پس از ثبتنام، میتوانند تخصص، پزشک و زمان ویزیت مورد نظر خود را انتخاب و در زمان تعیینشده برای حضوری مراجعه کنند.
براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، کاربران با ورود به بخش مخصوص هر استان، قادر خواهند بود نوبت مورد نظر خود را از میان مراکز درمانی تأمین اجتماعی همان استان انتخاب کنند.
در این گزارش تاکید شده است بیمهشدگان میتوانند برای دریافت راهنمایی یا طرح پرسش درباره نحوه استفاده از سامانه نوبتدهی، با مرکز تماس ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
بیش از ۴۸ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد از جمعیت کشور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهرهمند هستند و این سازمان اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید کننده این خدمات در کشور است و در ۲ حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیر مستقیم، به بیش از ۵۳ درصد از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه میکند.
سازمان تأمین اجتماعی با هدف خدمت به افراد تحت پوشش، مراکز درمانی مستقیم ایجاد کرده که در کنار مراکز طرف قرارداد، خدمات بهتری را به جامعه هدف ارائه کند. اکنون این سازمان بالغ بر ۹ هزارو ۳۶۴ تخت فعال ملکی دارد. از سال ۱۴۰۳ تا شهریور امسال، بیمهشدگان این سازمان ۵۶۰ میلیون بار به مراکز درمانی مستقیم و طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردهاند. در این مدت بیش از ۱۵۰ میلیون مراجعه در ۴۱۳ مرکز درمانی مستقیم تأمین اجتماعی منجر به دریافت خدمات کاملاً رایگان شده است.
اکنون ۴۰میلیون نفر شامل بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند همچنین ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم مستمری بگیر اصلی و تبعی از این سازمان خدمات دریافت میکنند.
منبع: ایرنا