"آب‌بر" چشم انتظار افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طارم با بیان اینکه در شهر آب‌بر ساختمانی مجزا و مستقل برای کتابخانه وجود ندارد گفت: ساختمان فعلی کتابخانه نیز فضای محدودی دارد.
تصویر "آب‌بر" چشم انتظار افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، یاسر روحانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طارم در رابطه با نبود ساختمان مجزا برای کتابخانه در شهر آب‌بر، اظهار کرد: در حال حاضر در این شهر ساختمانی مجزا و مستقل برای کتابخانه وجود ندارد و کتابخانه موجود نیز در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و یک قسمت به آن اختصاص یافته و مکان موجود فضای محدودی است.

وی با بیان اینکه ساختمان فعلی کتابخانه آب‌بر، فضای محدود و کوچکی داشته و در محلی قرار دارد که دسترسی به آن نیز سخت است، افزود: پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه‌ عمومی شهر آب‌بر هم که از سال ۹۷ آغاز شده است، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی در حال حاضر برای ادامه کار نیازمند تخصیص بودجه بوده و امیدواریم هرچه سریع‌تر تخصیص اعتبار لازم صورت گیرد و شاهد افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی در شهر آب‌بر باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر بخش کودک و سالن مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان در کتابخانه نداریم ولی با احداث ساختمان جدید می‌توانیم این بخش‌ها را نیز در کتابخانه ایجاد کنیم. همچنین این ساختمان در محیطی مناسب و مرکز جمعیت شهر ساخته می‌شود که قطعاً در روند استقبال و افزایش میزان مطالعه موثر خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه شهرستان طارم مهد فرهنگ بوده و چهره‌های علمی و فرهنگی‌ زیادی نیز دارد، ادامه داد: محیط فعلی کتابخانه در آب‌بر محیط مناسبی برای کتابخانه نیست و امیدواریم با تخصیص اعتبار، هرچه سریع‌تر شاهد افتتاح ساختمان جدید کتابخانه باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طارم خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار باب کتابخانه عمومی (دو کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی) در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند و حدود ۸۰ هزار نسخه کتاب نیز در این کتابخانه‌ها برای استفاده اعضا موجود است.

منبع: ایسنا

350292