معاون استاندار مرکزی:

هشت هزار جمعیت مشمول دوز دوم واکسن کرونا در استان مرکزی مراجعه نداشته‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هشت هزار نفر از جمعیت مشمول دوز دوم واکسن کرونا در این استان برای دریافت مرحله تکمیلی به مراکز بهداشتی و پایگاه‌ها مراجعه نداشته‌اند.
تصویر هشت هزار جمعیت مشمول دوز دوم واکسن کرونا در استان مرکزی مراجعه نداشته‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، بهروز اکرمی روز شنبه در نشست مدیریت کرونای استان مرکزی، افزود: واکسن کرونا میزان کافی در استان وجود داشته و نیاز است مردم بدون توجه به شایعات نسبت به تزریق واکسن و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های مرجع باید با انجام اقدامات فرهنگی زمینه مراجعه و استقبال مردم برای تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مقابله با کرونا تنها وظیفه دولت‌ها نیست و در کنار فعالیت‌های بخش دولتی، مردم، اصناف و گروه‌های مرجع نیز باید پای کار باشند و تکالیف خود را در قبال مقابله با این ویروس انجام دهند.

وی رعایت کمرنگ پروتکل‌های بهداشتی را نقطه ضعف مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: تا زمانی که مردم و طیف‌های مختلف جامعه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، مقابله با بیماری کرونا در جامعه به درستی انجام نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای موجود شمار مرگ و میر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی این استان کاهش یافته و نیاز است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه کاهش هرچه بیشتر ابتلا به ویروس کرونا در استان فراهم شود.

اکرمی گفت: با توجه به پایان آزمون سراسری دانشگاه‌ها و افزایش مسافرت‌ها در کشور و استان مرکزی، باید تدابیری اتخاذ شود که محدودیت در پذیرش مسافران تابستانی به این خطه را داشته باشد و جدی گرفتن مجوز تردد بین استانی توسط فرمانداران بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در راه بودن موج پنجم کرونا نیاز اسیت که تصمیمات لازم برای فعالیت تالارها و اماکن عمومی در شهرستان‌های استان مرکزی توسط فرمانداران، روسای بهداشت و اتاق اصناف شهرستان‌ها اخذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی انجام فعالیت‌های ترویجی را از جمله اقدامات مهم برای مقابله با ویروس کرونا در استان عنوان کرد و گفت: نیاز است گروه‌های مردم نهاد و فرهنگیان زیر نظر دستگاه قضایی تشکیل شدهو تذکر لازم به افرادی که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، داده شود.

اکرمی افزود: واکسن افرادی که در شعب اخذ رای در استان مرکزی حضور داشتند آماده است و این افراد می توانند با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به تزریق دوز اول واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با یادآوری کاهش میزان بستری بیماران کرونایی در استان مرکزی گفت: خدمات به بیشتر بیماران کووید ۱۹ که به مراکز درمانی این استان مراجعه می کنند به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و پایین بودن آمار بستری نباید موجب عادی‌انگاری در خصوص این بیماری در استان شود.

سید«محمد جمالیان» افزود: با توجه به اتمام آزمون سراسری و آغاز مسافرت‌ها نیاز است نظارت‌های هوشمند نیروی انتظامی همانند گذشته افزایش یابد تا از شیوع گسترده و وسیع ویروس با سویه هندی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر، برگزاری آیین‌های عروسی در تالارهای استان مرکزی افزایش یافته و می‌طلبد که تذکرهای لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این واحدها ارایه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: آموزشگاه‌های استان مرکزی برای مقابله با ویروس کرونا باید با پنج تا ۱۰ نفر فعالیت داشته باشند که در بازرسی‌های انجام شده مشاهده شده تعداد هنرجو و کارآموز بیشتر از ظرفیت تعیین شده است.

جمالیان گفت: برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اکنون به صورت گزینشی با دانشگاه علوم پزشکی اراک هماهنگ می‌شود و نیاز است این اداره کل هماهنگی و همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته‌باشد.

وی ادامه داد: تمامی ورزشگاه‌های استان مرکزی فعال هستند که این مهم خلاف رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بایدبرای پیشگیری از موج پنجم کرونا نظارت اصولی در این بخش اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برخی فرمانداران استان مرکزی اکنون بدون هماهنگی با مرکز بهداشت مجوزهایی صادر می‌کنند که این مهم مشکلاتی را برای استان مرکزی به همراه دارد.

جمالیان گفت: ادارات استان مرکزی محدودیت‌های مدیریت هوشمند را به درستی رعایت نمی‌کنند و که برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ باید ضمن رعایت مدیریت هوشمند یکی از پنجره های اتاق‌ها در ادارات باز باشد.

وی افزود: هشت هزار نفر از جمعیت استان مرکزی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند با وجود تماس‌های مکرر از دریافت واکسم دوز دوم این ویروس خودداری کرده‌اند که عدم مراجعه آنان موجب می شود زحماتی که کشیده شده از بین برود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: یک‌هزار و ۲۰۱ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در هفته اول تیرماه در استان مرکزی مشاهده شد که تعداد این افراد در هفته پایانی خرداد ماه ۹۰۶ مورد بوده‌است.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: ۱۰۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ در هفته اول تیرماه برای دریافت خدمات تخصصی در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند درحالی که شمار این بیماران در هفته آخر خرداد ماه ۱۰۷ نفر بوده‌است.

وی، تعداد مراجعان سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در هفته اول تیرماه را به مراکز درمانی استان مرکزی یک‌هزار و ۹۴ نفر عنوان کرد و گفت: شمار این بیماران در هفته آخر خرداد ماه ۸۵۴ نفر بوده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ۱۳ نفر از بیماران کووید ۱۹ در هفته اول تیرماه در استان مرکزی جان خود را از دست دادند در حالیکه این شاخص هفته آخر خرداد ماه ۱۶ نفر بود.

فرماندار شهرتسان اراک نیز در این نشست گفت: وجود شهرستان‌ها با وضعیت قرمز کرونایی در استان‌های همجوار استان مرکزی نگرانی‌هایی را برای این استان به همراه دارد.

«حسین بختیاری» افزود: همچنین مشاهده سویه دلتای هندی ویروس کرونا در استان مرکزی به شدت مشکل‌آفرین است و باید با مراقبت‌های زودهنگام از انتقال سریع این نوع از کرونا جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ بازدید هفته گذشته در شهرستان اراک انجام شد و بر اساس بازدیدهای انجام شده برگزاری آزمون سراسری در بهترین نحو برگزار شد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

310780

مطالب مرتبط