۶ شهرستان‌ استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶ شهرستان استان مرکزی براساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در فهرست مناطق نارنجی کرونا قرار دارند.

تصویر ۶ شهرستان‌ استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، روز چهارشنبه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان افزود: وی بیان کرد: اراک، آشتیان، خنداب، تفرش، دلیجان و فراهان در استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی توضیح داد: شهرستان‌های خمین، محلات و ساوه از توابع استان مرکزی نیز در فهرست مناطق قرمز ( خیلی پرخطر) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبقه‌بندی شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در رنگ‌بندی اخیر کرونا همچنین شهرستان‌های کمیجان، شازند و زرندیه در وضعیت زرد کرونایی هستند.

جمالیان افزود: نمایان شدن واریانت‌های جدید ویروس کرونا و دلتاویروس در کشور، نگرانی متولیان بهداشت و درمان استان را بیشتر کرده و بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی این نگرانی را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ازدحام مردم در خیابان و مراکز خرید و همچنین برگزاری بیش از حد آیین‌های عروسی در تالار و رستوران‌ها، پیامدهای خوبی برای استان ندارد.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

323843