تزریق واکسن کرونا به 22 هزار نفر در شازند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند گفت: ۲۲ هزار نفر از گروه‌های هدف تعیین شده در شازند از توابع استان مرکزی، معادل ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان تاکنون واکسیناسیون کرونا دریافت کردند.

تصویر تزریق واکسن کرونا به 22 هزار نفر در شازند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر مرتضی واعظ روز یکشنبه افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون گروه‌های سنی افراد ۵۸ ساله به بالا در شهرستان انجام شده و اکنون تزریق واکسن به رده سنی ۵۵ سال جریان دارد.

وی تاکید کرد: روزانه حدود ۲ هزار نفر در سطح ۶ مرکز شهری و ۱۴ مرکز روستایی و همچنین ۸۴ خانه بهداشت شازند علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند اظهار داشت: امید می‌رود که بیش از ۶۵ درصد جمعیت این شهرستان در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا شاهد کاهش میزان مبتلایان و فوتی‌ها باشیم‌.

دکتر واعظ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت شیوع کووید ۱۹ در شهرستان شازند، بیان کرد: با توجه به میزان سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا در هفته‌های گذشته افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری به ویژه درگیری خانوادگی در مراکز درمانی در شازند رخ داده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کنونی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کسبه اهمیت بالایی دارد و همه باید برای کنترل پیک پنجم کرونا همراه باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند ضمن تقدیر از تعامل و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای نظارتی و بازرسی به‌عنوان بازوان اجرایی این شبکه، افزود: عامل اصلی شیوع ویروس دلتا رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان است و با توجه به اینکه بیماران خاص و صعب العلاج، سالمندان و کادر درمان در معرض آسیب بیشتری قرار دارند از این رو آموزش و اقناع سازی مردم در خصوص پایبندی به پروتکل های بهداشتی را افزایش دادیم.

وادکتر واعظ با بیان اینکه واحدهای صنفی متخلف مهرو موم می‌شوند، گفت: انتظار می‌رود مردم با وجود تزریق واکسن، پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند تا از پیک پنجم بیماری عبور شود.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

327970