سه هزار و ۶۹۶ خندابی واکسن کرونا را تزریق کردند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنداب گفت: سه هزار و ۶۹۶ شهروند خندابی از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون معادل ۶۹ و یک دهم درصد جمعیت هدف این شهرستان، واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

تصویر سه هزار و ۶۹۶  خندابی واکسن کرونا را تزریق کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، زهرا اسدی روز یکشنبه افزود: مجموع نمونه های تست کرونا از ابتدای شیوع کرونا ۶ هزار و بیست و پنج مورد بوده که از این تعداد یک هزار و ۹۱۸ مورد مثبت، ۲۸۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۳۴ مورد نیز به صورت سرپایی تخت درمان قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان خنداب، ۱۰۰ مورد فوتی ثبت شده که ۵۹ مورد مرد و ۴۱ مورد زن بودند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب اظهار داشت: در هفته گذشته ۴۴ نمونه تست کرونا انجام شد که ۱۴ مورد آن مثبت و سه نفر نیز بستری شدند که نسبت به ۲ هفته گذشته میزان مراجعان به مراکز درمانی کاهش یافته است.

اسدی بیان کرد: وضعیت بیماری در سطح شهرستان به لحاظ کرونایی نارنجی است اما تاکنون ویروس دلتا مثبت در شهرستان گزارش نشده است.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون در سطح شهرستان خنداب نیز گفت: جمعیت بالای ۸۰ سال این شهرستان یک هزار و ۴۶۶ نفر هستند که تا کنون یک هزار و ۹۶ نفر معادل ۷۴ و ۲ دهم درصد علیه این بیماری واکسینه شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب ادامه داد: جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال این شهرستان یک هزار و ۳۴ نفر هستند که تا کنون ۷۹۴ نفر معادل ۷۶ و هفت دهم درصد واکسینه شدند.

اسدی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت روستایان در رده سنی ۶۵ تا ۷۵ سال هستند، افزود: ۲ هزار و ۸۴۲ نفر در این گروه سنی قرار دارند که تا کنون یک هزار و ۸۰۶ نفر معادل ۶۳ و پنج دهم درصد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انجام واکسیناسیون تاکنون یک هزار و ۲۹۰ واکسن آسترازنکا، بهارات ۲۰ عدد، اسپوتنیک در نوبت اول ۳۳۵ و نوبت دوم ۲۳۵ مورد واکسن به جامعه هدف تزریق شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب بیان داشت : همچنین در نوبت اول سه هزار و ۴۱ واکسن سینوفارم و در نوبت دوم نیز دو هزار و ۵۲۹ واکسن سینوفارم و ۱۰۰ واکسن کوبرکت به جامعه هدف تزریق شده است.

خنداب در فاصله ۹۰ کیلومتر اراک واقع شده و حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

324743