شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی به ۹ مورد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی بر اساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ۹ شهرستان افزایش یافت.

تصویر شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی به ۹ مورد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان روز شنبه افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شدن در نهم مرداد ماه، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر و سه شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خمین، تفرش، دلیجان، محلات و آشتیان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: شهرستان‌های فراهان، خنداب و کمیجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
جمالیان تاکید کرد: با توجه به عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ازدحام در اماکن سربسته شامل رستوران و تالارها و همچنین حجم بالای سفرها اکنون وضعیت بیشتر شهرستان‌های استان مرکزی قرمز شده است.

جمالیان اظهار داشت: در پیک پنجم بیماری میزان انتشار و سرایت پذیری ویروس دلتا بسیار بالا است به همین سبب شاهد افزایش بی شمار مبتلایان و همچنین موارد بستری و به تبع آن تعداد فوتی‌ها در استان هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون استان مرکزی در وضعیت بحرانی و حساس قرار دارد و انجام واکسیناسیون به سرعت برای گروه‌های هدف در حال انجام است اما انتظار می‌رود مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند تا موج پنجم بیماری را کنترل کنیم.

۳۵۱ مورد ابتلای جدید به کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.
تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۶۸ هزار و ۶۴۹ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۲ هزار و ۲۵۳ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

327793